مشاوره روانشناسی و خانواده

  • ۰
  • ۰

مشاوره خانواده چیست؟

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره خانواده چیست؟

مشاوره خانواده چیست؟ چه مسائلی باید در مشاوره خانواده تلفنی مطرح شود؟ این دغدغه هایی است که افراد را به دنبال بهترین مرکز مشاوره ازدواج یا یک روانشناس خوب میکشاند. واقعیت این است که کلید حفظ یک واحد خانواده موفق به این باز میگردد که اعضای خانواده به فهم و تشخیص نیاز های یکدیگر نائل آیند و بین نیازهای خود و سایر نیازهای دیگران یک تعادل به وجود آید. مشاوره خانواده نوعی روش درمانی است که نگاه خاصی به نیازهای افراد در چارچوب خانواده دارد و سعی میکند با ترکیب کردن نیازهای اعضای خانواده تعادل مورد نظر برقرار گردد.

مشاوره خانواده تلفنی هر چند به صورت غیر حضوری است باید اولویت اولش نیز همین موضوع باشد. اگر شما در حال حاضر به مشاوره خانواده فکر میکنید این موضوع دال بر این است که شما به روانشناسی خانواده نیازمندید. با این حال اگر شما هنوز تردید دارید که واقعا به مشاور خانواده تلفنی نیازمندید در ادامه به ۱۰ دلیل می پردازیم که شما در چه صورت به مشاوره تلفنی خانواده یا مداخله خانواده درمانگر نیازمندید.

چنانچه هر کدام از دلایل زیر در مورد شما صادق بود حتما به مرکز مشاوره مراجعه کنید.

مشاوره تلفنی خانواده

 

 

خانواده در هم آمیخته

در این نوع خانواده(The Blended Family) که ضرورت مشاوره خانواده تلفنی خانواده ملموس است. وضعیتی است که در آن دو خانواده مجزا از هم تصمیم میگیرند یک واحد خانواده را تشکیل دهند . این شراط میتواند به سه صورت باشد یک فردی که ازدواج نکرده با کسی ازدواج کند که دارای فرزند یا فرزندانی باشد. دوم اینکه هر دو خانواده والد تک فرزند باشند و با هم تصمیم به تشکیل زندگی بگیرند. سوم اینکه یک خانواده با دو کودک با فردی ازدواج کند که یک کودک دارد .

مشاوره خانواده

نکته بسیار مهم این است که اداره این نوع خانواده ها میتوانید بسیار مشکل زا باشد. مشکلات زمانی بیشتر میوند که والدین قبلی کودکان هنوز درگیر فرزندان خود در ازدواج سابق خود باشند. این افراد خود میتواند مشکلات را بیشتر کند. اینجا ایفای نقش چه برای مادر یا پدر به یک اندازه مشکل است. از همه مهمتر اینکه ایجاد مرزهای والد و فرزندی خود دردسر بزرگی محسوب میشود. با این حال اصلی ترین مشکل خانواده در هم آمیخته اینجا این است که تارسیدن به یک خانواده واحد(family unit) و هماهنگ باید فراز و نشیب های طولانی را طی کنند. در این راه مشاوره خانواده میتواند شما تا رسیدن به تغییرات ضروری هدایت کند. بهتر است زمانی افراد به مشاور مراجعه کنند که در ابتدای راه تشکیل خانواده درهم آمیخته باشند تا بتوانند اطلاعات کافی در مورد نیاز های خود و شریک زندگی و همچنین دغدغه های فرزندان کسب کنند.

حتی اینکه جنسیت فرزندان چیست و اینکه چقدر به والدین قبلی وابسته بوده اند یا سن و دوره تحصیلی را طی میکنند مهم است. متناسب با هریک از این شرایط میبایست تمهیدی اندیشیده شود. بهتر است قبل از تصمیم به ایجاد خانواده در مورد هر یک از این مسائل چاره اندیشی شود. بدترین اشتباه ممکن آن است که افراد به این فکر کنند که اول خانواده را تشکیل دهیم و سپس در مورد هر یک از این مسائل اندیشید و راه حل پیدا کرد. به یاد داشته باشید فرض را بر این مگذازید که زمان خود به خود همه چیز را حل خواهد کرد و زمان دادن مرهم همه درد هاست.

مشاوره آنلاین روانشناسی میتواند دلیل رفتارهای شما را بیان کند . مشاوره آنلاین روانشناسی با توجه به اینترنتی بودن مشاوره ، امکان مشاوره در هر جایی را فراهم میکند . مشاوره آنلاین روانشناسی رفتارهای شما را بررسی کرده و به ذهنیات شما جهت میدهد . با مشاوره آنلاین روانشناسی میتوانید بدون نگرانی از فوت وقت مشکلات رفتاری خود را مدیریت کنید . مشاوره آنلاین روانشناسی شما را در پیشبرد اهدافتان یاری میکند . شما وقتی بدون استرس و با اعتماد به نفس کاری انجام دهید مطمئنا بهتر و زودتر به اهدافتان میرسید . با مشاوره آنلاین روانشناسی به رفتار و ذهن خود مسلط شده وآنها را تحت کنترل خود در می آورید . چرا باید رفتارها مورد مطالعه قرار بگیرند ؟ تاکنون به این مسئله اندیشیده اید ؟ ملاک رفتار درست چیست ؟ اگر معیار یک نوع رفتار باشد پس ساختار شکنی چه جایگاهی دارد ؟

مشاوره آنلاین روانشناسی

در پاسخ به این سوال لازم است هنجارها و ناهنجارها را بشناسیم . هنجارها قوانین اخلاقی و فرهنگی هر جامعه است که به دو صورت عمومی و خصوصی بروز میکنند . قوانین عمومی معمولا تدوین شده و در دسترس همگان قرار میگیرد مانند قانون اساسی یا  قوانین راهنمایی و رانندگی . قوانین اخلاقی وفرهنگی درونمایه هر جامعه را تشکیل میدهد . هر خانواده سعی میکند خود را با این قوانین منطبق کند که همان هنجار گفته میشود . مثلا خندیدن با صدای بلند و قهقهه زدن در اماکن عمومی جرم نیست اما ناهنجار است . ناهنجارها تا وقتی باعث مزاحمت برای دیگران نشده مشکلی پیش نمی آورد . گاهی رفتار ناهنجار بقدری آزار دهنده میشود که ممکن است باعث ترد فرد از جامعه شود . اینجاست که فرد به روانشناسی نیاز پیدا میکند . چون او ممکن است ناهنجارها را بشناسد اما کنترلی بر رفتارش نداشته باشد .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی