مشاوره روانشناسی و خانواده

  • ۰
  • ۰

اثرات منفی وسواس در کودک

به نقل از مرکز مشاوره روانشناسی آویژه :وسواس در کودک متاسفانه آثار منفی زیادی به دنبال دارد . کودک وسواسی دچار عدم تمرکز در کارهای شخصی و تکالیف مدرسه می شود . روانشناسی کودک وسواسی نشان می دهد کودک بخاطر تکرار یک سری افکار در ذهنش دیگر نمی تواند روی کارهای دیگر تمرکز کند . وسواس در کودک باعث میشود کودک از برقرای ارتباط با دیگران خودداری کند . کودک دارای (OCD) مدام فکر میکند که ممکن است به دیگران آسیب برساند پس از دیگران دوری میکند . انواع وسواس در کودک بصورتی است که کودک گمان می کند اگر کارها را به شیوه ثابت و مدل خاصی انجام ندهد باعث آسیب به دیگران میشود . درمان داروئی وسواس در کودک حتما باید همزمان با مراجعه به مشاوره کودک باشد . مراجعه به مشاوره تربیت کودک باعث می شود کودک و والدین  احساس رضایت بهتری از نحوه درمان وسواس داشته باشند .

درمان داروئی وسواس در کودکان

اقدامات رفتاری در تسریع درمان وسواس

هدف اصلی درمان وسواس در کودکان کاهش افکار وسواسی است . در درمان داروئی وسواس در کودکان مدت زمان اثربخشی دارو حدود 8 تا 12 هفته میباشد . برای سرعت بخشیدن به این روند بهتر است کودک از جهت جسمانی زیر نظر متخصص تقویت شود . والدین باید مراقب باشند افکار کودک به اعتقاد او تبدیل نشود . زیرا اعتقاد پیدا کردن به افکار وسواسی مانع از درمان میشود . بهتر است گاهی به افکار وسواسی در جاهایی که امکان بروز ندارند به عمد فکر شود تا متوجه بی اثر بودن آنها شوند . شناخت زمینه های بروز وسواس و کنترل آنها اهمیت زیادی دارد . درمان وسواس در کودک از جهت آسیب رساندن به روند رشد شخصیتی آنها قابل توجه است . در درمان انواع وسواس در کودک باید درمان باید بصورت ریشه ای صورت بگیرد تا کودک دچار مشکلات بزرگتری نشود .

یکی از سایت های خوب برای تهیه مطالب بروز و علمی در زمینه مشاوره روانشناسی، مشاوره خانواده، مشاوره تحصیلی و مشاوره نظام وظیفه و اطلاع از اخبار روز تحصیلی و نظام وظیفه سایت آویژه دانش است. به همین دلیل هر از چند گاهی مطالبی چند از این سایت را در اختیار عزیزان خواننده قرار می دهیم تا از مطالب بروز آگاهی یابند. ممکن است برای شما هم درباره تسریع درمان وسواس سوالاتی وجود داشته باشد. وسواس در کودکان از جمله مطالب حوزه مشاوره وسواس است. برای بسیاری از افراد سوالاتی درباره اضطراب و استرس وجود دارد و به دنبال مرجعی برای پاسخگویی به سوالات خود هستند. برخی از مطالب ممکن است به روز نباشد و یا اطلاعاتی که در اختیارتان قرار می گیرد منسوخ باشد. در ادامه قصد داریم به این موضوع بپردازیم و به ابهامات شما پاسخ دهیم. امیدواریم که مطالبی که در ادامه می آید برای شما مفید باشد و پاسخ سوالاتتان را در آن بیابید.

سوالات متداول

چه چیز وسواس در کودکان را تشدید می کند ؟

حساسیت بیش از اندازه والدین برای بی نقص بودن تکالیف و بی توجهی به علائم وسواس در کودک ، فضای متشنج و پر استرس خانه باعث تشدید وسواس میشود .

علت فکرهای وسواسی کودک چیست ؟

کمبود سروتونین در مغز باعث بوجود آمدن اضطراب و استرس میشود و کودک برای فرار از اضطراب دچار افکار تکراری می شود .

با وسواس کودک چگونه برخورد کنیم ؟

مراجعه به روانشناس کودک و تقویت روحی و جسمی کودک برای مقابله با وسواس از مهمترین کارهای والدین است .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه درمان وسواس به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

  • ۹۹/۰۳/۲۶
  • زینب سادات فاطمی نسب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی