مشاوره روانشناسی و خانواده

  • ۰
  • ۰

علائم وسواس کودکان

وسواس کودکان را ابتدا باید تعریف کرد . وسواس بطور ساده یعنی تکرار مداوم یک عمل . مثل تکرار مدام دست شستن یا چک کردن مدام در یا شیر آب .  وسواس در کودکان ممکن است با یک اتفاق شروع شود . مثل از دست دادن پدر یا مادر یا طلاق والدین . روانشناسی کودک نشان می دهد که بعد از بروز اتفاق حالت های اضطراب و استرس در کودک بوجود می آید . اولین قدم بعد از دیدن علائم وسواس کودکان مراجعه به مشاوره کودک است . اگر کودک برای انجام هر کاری وقت زیادی صرف می کند . اگر کودک مدام حرف های تکراری از کارهای روزانه که انجام می دهد می زند . اگر کارهای قبل از خوابش مدت زمان زیادی طول می کشد . همه این ها نشان دهنده وجود زمینه های بروز وسواس کودکان است .

درمان وسواس کودکان

درمان وسواس در کودکان با مراجعه به مشاوره اختلال کودک امکان پذیر است . هر چقدر نسبت به این علائم توجه نشان دهید  وسواس در کودکان را راحت تر میشود درمان کرد . راه کارهای مشاوره تربیت کودک برای درمان وسواس اگر بطور مرتب انجام شود خیلی راحت قابل درمان است . رفتاردرمانی در کنار درمان داروئی اولین مقدمه شروع درمان است . اگرچه وسواس در کودکان ریشه میکند و ممکن است پس از مدتی دوباره شروع شود . اما باید برای درمان وسواس اهمیت قائل شد تا به روند رشد کودک آسیب وارد نشود . اگر والدین از همان کودکی نسبت به عزت نفس کودک توجه نشان دهند امکان دارد وسواس در کودکان بوجود نیاید . اگر در کودکی نسبت به درمان وسواس کودکان تلاش نشود . در بزرگسالی با فرد نگرانی روبرو میشویم که توانایی رسیدگی به کارهایش را ندارد .

مشکلاتی که درباره افکار وسواسی با آن مواجه می شوید یکی از مسائلی است که امروزه خیلی از افراد با آن روبرو می شوند. البته برخی افراد بر این باور هستند که این مشکلات تنها از طریق خود افراد قابل بررسی و حل شدن هستند. با توجه به تجربیاتی که در امر مشاوره، کارشناسان ما در مرکز مشاوره آویژه در حیطه درمان وسواس کسب کرده اند؛ بسیار دور از ذهن است که افراد بتوانند به تنهایی مشکلات خود را چاره جویی کنند. مسائل مربوط به درمان وسواس کودکان هر روز در حال تغییر و تحول است که بدون کمک گرفتن از دیگران که اطلاعات کافی در زمینه  درمان وسواس دارند نمی توان برای حل این مشکلات، برنامه ریزی دقیق انجام داد. راهنمایی و مشورت یکی از ضروریات مربوط به حیطه مشاوره وسواس است؛ زیرا برای تصمیم گیری صحیح و منطقی در این مورد نیازمند شناخت و راهنمایی دقیق مشکلات مربوط به این حیطه است. امروزه مشورت و راهنمایی به صورت تخصصی به افراد در این موضوع کمک می کند تا راه حل های دقیق و کارآمدی را برای مشکلات خود بیابند.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره اختلال وسواس به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع:Obsessive-Compulsive Disorder 

 

  • ۹۹/۰۳/۲۶
  • زینب سادات فاطمی نسب

مشاوره وسواس تلفنی

وسواس کودکان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی