مشاوره روانشناسی و خانواده

  • ۰
  • ۰

خوشحال کردن همسر

خوشحال کردن همسر در ردیف کارهای خوب و پسندیده میباشد. خوشحال کردن همسر در زندگی زناشویی بر زیبایی زندگی میافزاید و باعث میشود دوام زندگی دو چندان شود. بهتر است افراد قبل از تشکیل خانواده با مراجعه به مشاوره ازدواج مهارت های لازم را جهت شروع زندگی فرا بگیرند. زندگی زناشویی پر از فراز و نشیب است، اگر در این مسیر زن و شوهر با هم همراه نباشند و پشت و پناه همدیگر قرار نگیرند، معلوم نیست چه مشکلاتی در ادامه بوجود میاید. فرقی ندارد چه مرد یا زن، باید در مراحل زندگی قدردان زحمات همسر خود باشد.

چه هدفی بالاتر از این که با انجام کارهایی که موجب راحتی و خوشحالی طرف مقابل میشود، بتوان خوشحالی همسر را به دنبال داشته باشد. خوشحال کردن همسر چه از نظر عرف و چه از نظر علم و شرع عملی پسندیده است و باعث مستحکم شدن پایه های زندگی میشود. پس در این مورد دو طرف نقش موثری دارند.


بیشتر بخوانید: آیا همکاری مرد در کارهای خانه لازم نیست؟


راه های خوشحال کردن همسر

شاید ساده به نظر برسد ولی بیان کردن زیبایی همسرتان در مقابلش میتواند یکی از آسان ترین راه های خوشحال کردن او باشد. هر از چند گاهی برای یکدیگر نامه بنویسید و در نامه از یکدیگر تعریف کنید و جملات محبت آمیز برای هم بنویسید. سعی شود در مناسبت ها به عناوین مختلف به همسرتان هدیه بدهید حتی اگر آن هدیه یک شاخه گل باشد.


بیشتر بخوانید: مرکز مشاوره خانواده آنلاین آویژه


نکات مهم در خوشحال کردن همسر

نکات مهم در خوشحال کردن همسر وجود دارد که باید حتما مورد توجه قرار بگیرد. از نظر مشاوره خانواده خوشحال کردن همسر باید به یک عادت خوب و پایدار تبدیل شود. این خیلی خوب است که در هر لحظه زن و شوهر به فکر خوشحال کردن طرف مقابل هستند. حفظ حریم خصوصی زوجین از نکات مهم در خوشحال کردن همسر است که باید رعایت شود. هیچگاه نباید در حضور افراد دیگر با بیان نکات خصوصی باعث خوشحالی همسر خود شوید، چرا که با این عمل به جای خوشحالی همسر ممکن است مشکلات دیگری بوجود آید که همین مشکلات در ناراحتی زوجین از همدیگر نقش داشته باشد.

نکته مهم این است اگر با کاری یاعملی موجب خوشحالی همسرتان شدید، این عمل را بدون چشم داشت و منت انجام دهید تا این کار شما دارای اثر شود. پس رعایت این نکات در خوشحال کردن همسر میتواند به ادامه دار بودن این کارها کمک کند و حس رضایت را در بین زن وشوهر ایجاد کند.


بیشتر بخوانید: مرکز مشاوره رایگان خانواده


خوشحال کردن همسر از نظر اسلام

خوشحال کردن همسر از نظر اسلام به معنی جهاد در راه خداوند است. وقتی یک پیوند آسمانی به نام ازدواج ثبت میشود دیگر آن مرد و زن، انسان های چند روز قبل نیستند. خوشحال کردن همسر از نظر اسلام به تمام کارهایی که همسر برای طرف مقابل انجام دهد تا رضایت او را جلب کند گفته میشود. در اسلام دایره این خوشحال کردن همسر خیلی گسترده است به طوریکه انسان با کوچکترین عمل میتواند موجبات خوشحال شدن همسر را فراهم کند.

در اسلام از سازگاز بودن زوجین با هم، به عنوان اصلی ترین راه خوشحال کردن همسر، زبان به میان آمده است. چرا که با سازگاری خیلی از مشکلات قابل حل شدن است. از نظر اسلام، بعد از سازگاری زن وشوهر باهم، احترام گذاشتن زوجین به هم موجب خوشحالی طرف مقابل میشود. اسلام عزیز از این دو عامل به عنوان مهمترین عوامل خوشحال کردن همسر یاد میکند و این دو را پایه های اصلی زندگی برمیشمرد.


بیشتر بخوانید: مرکز مشاوره آنلاین خانواده


راه های خوشحال کردن

ثواب خوشحال کردن همسر

ثواب خوشحال کردن همسر در دین اسلام زیاد است. پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله میفرماید: همسری که طرف مقابل خود را خوشحال کند، خداوند در قیامت او را خوشحال میکند. در اسلام عنوان میشود که هرچه محبت به همسر زیاد باشد به همان قدر بر دین انسان افزوده میشود. را های تقرب به خداوند زیاد است ولی زوجین با راه ساده ایی به نام خوشحال کردن همدیگر به درجات بالا که همون قرب پروردگار است میرسند.

در همین راستا حضرت محمد صلی الله علیه و آله میفرمایند: هر مردی زحمت بکشد و بر همسر خود انفاق کند خداند متعال در عوض هر درهم، هفتصد برابر به او مرحمت میفرماید. در حدیثی دیگر از امام صادق علیه السلام است که میفرماید: حق زن بر مرد،غذا دادن، لباس پوشاندن، با او خوشرفتاری کردن است اگر مردی چنین رفتاری را انجام داد، وظیفه شرعی خود را در ازای حقوق همسرش انجام داده است.


بیشتر بخوانید: مرکز مشاوره خانواده آنلاین


منبع: How to Make Your Spouse Happy

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی