مشاوره روانشناسی و خانواده

  • ۰
  • ۰

معایب

ازدواج با مرد سن بالا

ازدواج با مرد سن بالا یعنی دختر یا زنی با سن پایین با مرد سن بالا ازدواج کند . مرد سن بالا بد است یا خوب ؟ مرد سن بالا به خودی خود بد یها و خوبی هایی دارد مانند هر شخص دیگر . این بحث وقتی قابل تامل است که دختر یا زنی با سن پایین تن به ازدواج با مرد سن بالا بدهد . حال ببینیم چرا ازدواج با مرد سن بالا صورت میگیرد . اگر زن هم سن بالا باشد که ازدواجی است مانند ازدواج های دیگر و بحث برانگیز نیست . ازدواج با مرد سن بالا مهمترین دلیلش میتواند ثروت باشد . در ایام گذشته پیش می آمد دخترانی به دلیل فقر یا بدهی پدر به مرد سن بالا مجبور به ازدواج میشدند . بخش درام و غم انگیز هر فیلم یا سریالی میشد که همه از تماشایش غمگین میشدند . اما در جامعه کنونی ... .

اما در جامعه کنونی ازدواج با مرد سن بالا غم انگیز نیست . دختری را با دندان های سفید و لبی خندان و صورتی شاد می بینید که با افتخار کنار مرد سن بالا نشسته . بله او همسر این دختر است . او نه تنها غمگین نیست بلکه احساس میکند ملکه ایست که کنار پادشاهش برتخت نشسته است . ازدواج با مرد سن بالا برایش خیلی چیزها به همراه دارد . ازدواج با مرد سن بالا برایش خانه ای پر از امنیت به همراه دارد . چون به ازدواج با مرد سن بالا تن داده ماشین دلخواهش را سوار میشود . احیانا ویلا ، باغ با استخر گرم که زمستان در کنار برفها به گرمی شنا میکند و خلاصه یک زندگی لاکچری .

معایب ازدواج با مرد سن بالا

معایب ازدواج با مرد سن بالا بیشتر از محاسن آن است ؟ براستی قلب و روح انسان در زندانی از طلا آزادانه میتپد ؟ قبل از اینکه به معایب ازدواج با مرد سن بالا بپردازیم ببینیم علت این گونه ازدواج ها چیست ؟ دختری تن به ازدواج به خاطر ثروت میدهد که قلبش مرده یا فقر روحش را اسیر کرده است . یا آنقدر حسود است که فقط چشم وهم چشمی او را اغنا میکند . اگر این ازدواج به خاطر فقر باشد دختر زمانی چشمانش را میان ثروت باز خواهد کرد که از او جز کالبدی بی روح چیزی نمانده . او به دنبال بال های پروازش خواهد رفت . دلش برای تپیدنهای قلبش تنگ خواهد شد . او در سن جوانی متوقف شده  او با روزهای عمرش همراه نیست . همیشه به دنبال نیمه گمشده اش خواهد گشت . جسمی پیر و قلبی مدفون در سینه ... تنهای تنها .

معایب ازدواج با مرد سن بالا به اینجا منتهی نمیشود . دختری که میخواهد از امیدها و آرزوهایش بگوید گوشی شنوا نمیابد . مرد آرزوهایش را پشت سر گذاشته و این آرزوها برای مرد مانند عروسک بازیست و هیجانی ندارد . از دیگر معایب ازدواج با مرد سن بالا تفاوت شدید فرهنگی است . مرد در زمانه ای و دختر در زمانه ای دیگر رشد کرد است . تابوها و آرمانها وایدآلهای هر یک با دیگری زمین تا آسمان تفاوت دارد . مرد به دلیل بالا بودن سن و ثروتش اختیار تمام امور را در دست میگیرد و زن فقط طبق برنامه های او پیش میرود . نوع معاشرت هایشان متفاوت است . حرفهایشان با هم همخوانی ندارد وهر یک ساز خود را میزند بدون اینکه به دیگری خوش بیاید . ازنظر جسمانی مرد رو به تحلیل است و دختر درعین سلامت ... ولی دنیا را سیاه و سپید نبینیم .

و محاسن

مزایای ازدواج با مرد سن بالا

مزایای ازدواج با مرد سن بالا برای برخی دختران راحتی و امنیت است . مرد سن بالا خوب میداند در مقابل دیگران باید از همسرش محافظت کند . او تجربه دارد و اجازه نمیدهد در زندگیش کسی مداخله نماید . راه زندگیش مشخص شده و زیاد دچار تردید نمیشود . طرز برخورد با همسر جوان را میداند . او غرور یک پسر جوان را ندارد و با خودخواهی برخورد نمیکند . قدر همسرش را بخوبی میداند . از مزایای ازدواج با مرد سن بالا اینست که او هیجان هایش را پشت سر گذاشته و الان آرامتر است . او نمیخواهد همسر جوانش از او برنجد یا از او جدا شود . خیلی مسائل که برای پسرهای جوان مهم است و آنها را عصبی میکند برای مرد سن بالا اهمیت ندارد . او خوب میداند هر چیزی ارزش جدال با همسر را ندارد و نباید زود از کوره در برود .

از دیگر مزایای ازدواج با مرد سن بالا اینست که خود کنترل اوضاع اقتصادی را دردست دارد . همسر مرد سن بالا به راحتی و بی دغدغه تر از همسر پسرهای جوان زندگی میکند . دخترها دوست دارند مانند بچه ها با آنها برخورد شود . مرد سن بالا بی اختیار با او مانند بچه برخورد میکند و دختر لذت میبرد . مرد سن بالا معمولا از همسرش توقع زیادی ندارد . نه توقع امور منزل و نه توقع مالی .

شرایط ازدواج با مرد سن بالا

شرایط ازدواج با مرد سن بالا بسیار جالب است . مردی که میخواهد با دختری با سن کم ازدواج کند باید تمکن مالی داشته باشد . در برخورد با دختر جوان مواظب باشد خسته کننده و ملال آور نباشد . از غر زدن و زیاده گویی به شدت بپرهیزد . در تفریح رفتن فقط به حوصله داشتن خودش نیاندیشد دختر جوان بیش از او نیاز به تفریح دارد . دختر جوان سرشار از انرژی هایی است که باید با ورزش و هیجان تخلیه شود . جاهایی را برای تفریح انتخاب کند که با مقاومت و توانایی و سنش مناسب باشد . هر از گاهی نقش جوان به خود بگیرد ولی همیشه مدیریت کند . از مشکلات کار و مشکلات اقتصادیش اصلا صحبت نکند . دختری که با مرد مسن و به خاطر پول ازدواج میکند میخواهد بی دغدغه زندگی کند . اگر قسمتی از بدنش درد دارد زیادی نق نزند .

شرایط ازدواج با مرد سن بالا برای دختر نیز جالب توجه است . دختری که با مرد سن بالا ازدواج میکند باید در معاشرت با اقوام و دوستان همسرش در حرکاتش دقت کند . این حرکات باید متناسب با سن همراهان همسرش باشد نه سن خودش . این گفته در مورد حرفها هم صدق میکند . مثلا اگر دوستان همسرش نمایشگاه مبل ، اتومبیل یا خانه دارند حرف زدن درباره موسیقی فقط با بی اعتنایی همراهان مواجهش خواهد کرد . یا اگر از قشر تحصیل کرده صحبت راجع به موزیک پاپ باعث خواهد شد با او مانند یک دختر بچه برخورد کنند و حرفها وعقایدش را سرسری بگیرند . در این جمع صحبت در مورد مکاتب موسیقی و یا موسیقی سنتی پذیرفته شده تر است که ممکن است برای دختر جوان کمی کسالت بار باشد .

برای ازدواج

توصیه هایی برای ازدواج با مرد سن بالا

توصیه هایی برای ازدواج با مرد سن بالا میکنیم که به دانستن می ارزد . ازدواج با مرد سن بالا همیشه به خاطر پول نیست . دخترهای جوانی هستند که عاشق یک بازیگر میشوند از نویسنده و یا یک نقاش خوششان می آید . آنها ممکن است طرفدار افراد کاریزماتیک شوند . به اینگونه افراد توصیه میشود با نقطه عطف همسرتان با مورد کاریزما حتما آشنایی پیدا کنید . همانطور که شما خواستید با یک فرد مشهور یا هنرمند ازدواج کنید دختران دیگر شیفته کاریزما یا هنر هستند . آنها ممکن است به هر قیمتی بخواهد همسر شما را به همسری خود برگزینند . اگر شما در آن نقطه عطف پیشرو باشید کمتر کسی جای شما را خواهد گرفت . توصیه ما در مورد مردان ثروتمند مسن اینست که سعی کنید خیلی خودتان را وابسته به پول نشان ندهید . پولدارها ازکسانی که صرفا برای پولشان با آنها هستند منزجر میشوند .

توصیه هایی برای ازدواج با مرد سن بالا برای مردان : همسر شما جوان است به او فرصت دهید تا با همسالان خود باشد . بگذارید در جمع دوستانش حضور داشته باشد . اگر او به موسیقی با صدای بلند گوش میکند و شما آزار میبینید . در اینصورت به دنبال راهی جز نق زدن باشید . همزاد پنداری کنید و نخواهید که دختر جوان پابه پای شما پیری کند . اما دختران جوان باید منتظر روزهای پیری همسرشان باشند . آمادگی داشته باشند اگر نیاز به مراقبت پیدا کرد درکنارش باشند . بیماریها ممکن است به سراغ همسرتان بیایند . بی حوصلگی اورا تحمل کنید . همسر شما ممکن است به دلیل اختلاف سنی دچار بددلی و حتی توهم شود آمادگی داشته باشید و با آنها کنار بیایید . منتظر روزهایی باشید که ممکن است همسرتان که از شما بزرگتر است به دیار باقی رهسپار شود و شما تنها بمانید .

مرد سن بالا

مشاوره و زندگی

مثل همیشه پیشنهاد میکنیم قبل از تصمیم به ازدواج حتما مشاوره ازدواج داشته باشید بخصوص شما که میخواهید با مردی مسن ازدواج کنید . مشاوره قبل از ازدواج شما را با عواقب زندگی با مرد مسن آشنا میکند . شما میتوانید با آگاهی انتخاب کنید . در دوران زندگی برای امنیت فکری و ذهنی حتما از مشاوره خانواده غافل نشوید و اگر میخواهید با روحیات و خلقیات همسرتان آشنا شوید تا تنش کمتری داشته باشید مشاوره خانواده و روانشناسی کمک بزرگی میباشد . به امید داشتن شادی و نشاط .

 

  • ۹۹/۰۹/۱۴
  • زینب سادات فاطمی نسب

ازدواج با مرد سن بالا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی