مشاوره روانشناسی و خانواده

  • ۰
  • ۰
شاید بتوان گفت که این سوال، اولین سوالی است که در ذهن دختران شکل می گیرد. افسانه ای که از شب اول ازدواج برای آن ها ساخته شده است باعث شده این فکر را بکنند که قرار است شب اول ازدواج درد بسیار زیادی را متحمل شوند. اما واقعیت این است که در این باره بسیار غلو شده است و به عنوان دختر قرار نیست درد عجیبی را تجربه کنید.
بیایید به این موضوع کمی علمی تر نگاه کنیم:

پرده بکارت و خونریزی

پرده بکارت غشای بسیار نازکی است که در واژن دخترهایی که تا به حال رابطه جنسی نداشته اند وجود دارد. این غشا بسیار نازک می باشد و برای بسیاری از دخترها در اولین رابطه جنسی کاملشان پاره می شود و با پاره شدن آن داخل واژن کمی خونریزی می کند. تمامی فلسفه شب اول زفاف هم همین موضوع می باشد تا این خون مشاهده شود و معلوم شود دختر باکره بوده است.

همانطور که گفتیم پرده بکارت بسیار نازک است و با کوچک ترین فشاری از بین می رود بنابراین قرار نیست دختر درد زیادی را متحمل شود. اگر تا به حال از اطرافیان خود شنیده اید که رابطه جنسی شب اول ازدواج بسیار دردناک است بخاطر این است که درد علاوه بر منشا جسمی، منشا روانی نیز دارد و اگر واقعا از این درد بترسید درد زیادی را تجربه خواهید کرد. بنابراین هرچقدر نسبت به این موضوع آگاهی بیشتری داشته باشید بهتر با آن مواجه خواهید شد. مقاله عوامل ازدواج موفق از نظر روانشناسی را حتما مطالعه کنید.

توصیه های شب اول ازدواج

آرامش داشته باشید

اولین چیزی که باید بدانید این است که قرار است شما در این شب لذت ببرید پس نباید چنان استرسی به خود وارد کنید که تمام فکرتان به سمت منفی متمایل شود. تصور بکنید که قرار است یکی از بهترین لذت های زندگی را با کسی که عاشقش هستید تجربه بکنید. با این تفکرات شما استرس را از خودتان دور می کنید و همین موضوع باعث می شود که درد کمتری را تجربه کنید.

معاشقه کنید

در شب اول عروسی هرگز معاشقه را فراموش نکنید. به هنگام معاشقه و تحریک شدن محیط واژن مرطوب می شود و همین موضوع رابطه جنسی را بسیار راحت تر می کند. قبل از اینکه دخول انجام شود سعی کنید حداقل نیم ساعت با یکدیگر معاشقه کنید تا هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ روانی کاملا آماده برقراری رابطه شوید.

استفاده از ژل لوبریکانت

ژل لوبریکانت یک ژل کاملا استریل می باشد که در روابط زن و شوهر در شب اول ازدواج می تواند به شما کمک کند. این ژل یک روان کننده است و می تواند عمل دخول را برای خانم ها راحت تر کند. اگر استرس دارید و یا اینکه از درد آن می ترسید می توانید از این ژل استفاده کنید.

استفاده از لیدوکایین

لیدوکایین خاصیت بی حس کنندگی دارد. بنابراین وقتی از آن استفاده می کنید باید بدانید که اندام جنسی شما تقریبا بی حس می شود و در حقیقت لذت کامل یک رابطه جنسی را نخواهید چشید. استفاده از این ژل زیاد توصیه نمی شود ولی اگر اصرار دارید که همان شب اول عروسی با یکدیگر رابطه داشته باشید می توانید از این ژل برای کاهش درد استفاده کنید.

به طور کلی اگر با انجام این کارها مشاهده کردید که درد عجیبی را متحمل شده اید رابطه را ادامه ندهید و آن را به یک زمان دیگر موکول کنید. برای خواندن مقاله بهترین سن برای ازدواج لطفا کلیک کنید.

آموزش های شب اول ازدواج

رعایت کردن این نکات باعث می شود که رابطه بهتری داشته باشید.

بهداشت شخصی

حتما حتما قبل از اینکه بخواهید رابطه برقرار کنید بهداشت شخصی را رعایت کنید. شما در تمام طول روز درگیر مراسم بوده اید و ممکن است سر و وضع مناسبی نداشته باشید. مسواک بزنید، عطر بزنید و یا اگر امکانش هست دوش بگیرید. این کارها یکی از مهم ترین کارهای آمادگی برای شب اول ازدواج می باشد. علاوه بر این انجام دادن این موارد به شما اعتماد به نفس می دهد و باعث می شود رابطه بهتری داشته باشید.

خجالت نکشید

شخص مقابل شما شوهر قانونی شما است و قرار است که این اتفاق از این پس به یکی از بهترین زمان هایی که شما با یکدیگر هستید تبدیل شود. بنابراین نباید از یکدیگر خجالت بکشید. احساس خجالت همانند استرس یکی از مخرب های رابطه زناشویی است و از کیفیت رابطه شما می کاهد.

از قبل در این مورد صحبت کنید

قبل از اینکه این شب فرا برسد در مورد برخی از مسائل با همسر خود صحبت کنید. به طور مثال در مورد نقاط تحریک پذیر او بپرسید و یا اینکه نظرش را در مورد چگونه سپری شدن این شب بپرسید. برای خواندن مقاله ازدواج بدون عشق لطفا کلیک کنید.

دانستنی های شب اول ازدواج

شب اول ازدواج همه یک شکل نیست!

اگر با کس دیگری در مورد شب اول عروسی صحبت کرده اید توقع نداشته باشید تا برای شما هم اتفاق های یکسانی بیفتد. قرار نیست مراحل شب اول ازدواج شما نیز همانند آن ها باشد.

رابطه همراه با خون ریزی

آناتومی واژن خانم ها همه به یک صورت نیست و قرار نیست همه خون ریزی داشته باشند. ممکن است دخول نیز انجام شود و خونریزی صورت نگیرد. این بدین معنا نیست که زن شما باکره نیست. بنابراین نباید او را متهم به چیزی کنید.

عجله نکنید

همین که وارد خانه خودتان شدید قرار نیست شروع به انجام کاری بکنید. ابتدا استراحت کنید و به نکاتی که در بالا گفته شد توجه کنید و سپس اقدام به برقراری رابطه کنید.

اصراری بر این کار وجود ندارد!

طبیعی است که هم شما و هم همسرتان بسیار خسته باشید. برقراری رابطه شب اول ازدواج کاملا به شما دو نفر بستگی دارد. اگر واقعا آنقدر خسته بودید که تمایلی به برقراری رابطه نداشتید آن را به یک شب دیگر موکول کنید. مطمئن باشید که هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد! مهم این است که لذت ببرید نه اینکه حتما شب اول عروسی این اتفاق بیفتد. مقاله تست تفاهم قبل از ازدواج را حتما مطالعه کنید.

سوالات متداول

آیا شب اول ازدواج درد دارد؟

درد شب اول ازدواج بخاطر برقراری رابطه وجود دارد ولی قسمت عظیمی از این درد بخاطر استرس و ترس از آن است که اگر این موارد کنترل شوند احساس بسیار بهتری خواهید داشت.

آیا حتما باید در شب اول ازدواج رابطه زناشویی اتفاق بیفتد؟

خیر. این چنین بایدی وجود ندارد و این موضوع کاملا به شما و همسرتان بستگی دارد. اگر تمایلی ندارید آن را به یک شب دیگر موکول کنید.

برای کاهش درد چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

انجام معاشقه کامل و استفاده از ژل لوبریکانت و لیدوکایین برای کاهش درد موثر است.

شب اول ازدواج چکار کنیم؟

اگر تازه عروس و داماد باشید حتما تا به حال درباره این که شب اول عروسی تان چگونه خواهد گذشت فکر کرده اید. و بدون شک هم تصورات مختلفی نسبت به شب اول ازدواج تان خواهید داشت. ما در این مقاله می خواهیم به طور کامل درباره ی تجربه شب اول ازدواج با شما صحبت کنیم. اگر شما هم نگران چگونه سپری شدن این شب هستید با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

دستمال شب اول ازدواج چیست؟

شب اول زفاف و یا همان رسم شب اول ازدواج رسمی است که از زمان های بسیار قدیم در بین مردم مرسوم بوده است. امروزه این رسم تا حد زیادی منسوخ شده است و کمتر جایی به آن عمل می کنند. اصل رسم شب اول زفاف بدین صورت بوده است:

« در آخر شب روز عروسی، پدر عروس، تازه عروس و داماد را تا درب خانه شان همراهی می کند. دختر و پسر باید اولین رابطه جنسی شان را انجام دهند و سپس به نشانه باکره بودن دختر داماد باید یک دستمال آغشته شده به خون را به مادر زن خود نشان دهد و بدین صورت پاکدامن بودن عروس نشان داده می شود»

در نظر بسیاری از افراد این موضوع بسیار خجالت آور است و همانطور که گفتیم تا حد زیادی این رسم منسوخ شده است. اما متاسفانه هنوز به دلیل ناآگاهی بسیاری از افراد ترس شب اول زفاف باقی مانده است. برای مطالعه مقاله ملاک های انتخاب همسر مناسب کلیک کنید.

  • ۹۹/۱۲/۱۴
  • زینب سادات فاطمی نسب

نظرات (۲)

بخودا آدم روش نمیشه اینارو بخونه والو

خلاجت کشیدم بخودا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی