مشاوره روانشناسی و خانواده

۳۸ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تقاضای پول از همسر باید به چه شکلی باید باشد؟

تقاضای پول از همسر باید به گونه ای باشد که علاوه بر رفع نیازهای شما به غرور و شخصیتتان  لطمه ای وارد نکند. البته اینکه شما برای رفع نیازهای مادی خود از همسرتان تقاضای پول کنید اصلاً به معنای شکستن غرور و یا سرافکندگی شما نیست، بلکه هر شوهری وظیفه دارد نیازهای همسر خود را تامین کند.

  • در مرحله اول شما باید همسر خود را از لحاظ وضعیت مالی و توانایی پرداخت مخارج درک کنید
  • در حد توان او توقعاتتان را بیان کنید.
  • مرحله بعد این است که شما باید بدانید همسر شما از لحاظ پرداخت مخارج و هزینه کردن چگونه شخصیتی دارد. آیا فردی دست و دلباز و ولخرج است؟ یا در مورد تامین هزینه ها خساست به خرج می‌دهد.
  • اگر اینها را به درستی بفهمید و بشناسید در برخورد با همسرتان  در زمینه پرداخت مخارج کمک خواهد کرد.

مشاوره خانواده رفتار خساست را یک نا امنی درونی می داند  و اعتقاد دارد که افراد خسیس از خرج کردن پول احساس نا امنی و اضطراب دارند. معمولاً افرادی که در خرج کردن پول امتناع می کنند شخصیت خود را به عنوان یک فرد خسیس انکار می کنند. گاهی نیز اعتقاد دارند شیوه مدیریتی و اقتصادی آنها صحیح است و افراد دیگر غیر عادی رفتار می کنند.

تقاضای  پول از همسر در دوران عقد درخواست درستی است؟

تقاضای پول از همسر در دوران عقد به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل نوع رابطه زوجین میباشد. اگر در دوران عقد رابطه شما به صمیمیت و راحتی رسیده است که بتوانید از او چنین درخواستی کنید مشکلی ندارد اما به اینکه همسر شما درخواست شما را در این دوران مقبول بداند یا نه بستگی دارد. زیرا بعضی از زوجین و یا خانواده‌های آنها پرداخت نفقه و هزینه های لازمه در دوران عقد را مسئولیت و وظیفه خود نمی دانند. از آن جایی که دختر هنوز در خانه پدری زندگی می کند مخارج را نیز مانند دوران مجردی وظیفه خانواده و خود او می دانند. اما از دیدگاه دیگر از آنجایی که پسر و دختر در دوران عقد رسمی و شرعی زن و شوهر هستند لذا می‌توان  پرداخت بخشی از هزینه ها و مایحتاج زن را به عهده مرد دانست.

تقاضای پول از همسر در دوران عقد تاحدودی به رسم و رسومات نیز مرتبط است در برخی مناطق و فرهنگ ها  چنین چیزی وجود ندارد و تا زمان شروع زندگی مشترک هیچ هزینه ای بر عهده پسر نمی باشد اما در برخی از مناطق و فرهنگ های دیگر پس از دوران عقد به طور کلی و یا جزئی هزینه های دختر بر عهده شوهر و خانواده او می‌باشد. به طور کلی در این دوران چون زوجین با محبت و احترام بیشتری نسبت به همدیگر خورد می‌کنند؛ معمولا آقایان برخی هزینه ها و نیازهای زن خود را به شکل هدایا و چیزهای دیگر پرداخت می‌کند.


بیشتر بخوانید: چگونه دلخوری از همسر را بیان کنیم؟


همسر

نحوه تقاضای پول از همسر بهتر است چگونه باشد؟

نحوه تقاضای پول از همسر مهمترین بخش  مسائل اقتصادی بین زوجین می باشد. نه تنها در زمینه اقتصادی و مادی بلکه در تمام زمینه ها در روابط زناشویی نحوه بیان و درخواست زوجین بسیار مهم و موثر است. ما باید شیوه درست بیان کردن نیازهای خود را بیاموزیم. بهتر است درخواست شما قبل از هر بحثی محترمانه باشد. اینکه شما نیازهایتان را با احترام و ادب مطرح کنید قطعا برای شآن و شخصیت شما نیز مناسب تر است. از طرفی نحوه درست درخواست کردن در هر زمینه ای احتمال موفقیت را بالا میبرد. قطعا اگر با بیان تند، دستوری، پرخاشگرانه و یا نا محترمانه چیزی را بخواهید؛ نه تنها در مواردی باعث نتیجه منفی میشود، بلکه به شخصیت فردی خودتان نیز لطمه میزند. یکی از نکات بسیار مهم در نحوه تقاضای پول از همسر بیان درخواست در یک زمان و مکان مناسب است. سعی کنید وقت شناس باشید.

زمان و مکان مناسب

در مواقعی که همسرتان درگیری های کاری و یا مسائل دیگر را دارد. از موضوعی ناراحت است و یا از لحاظ مادی در آن زمان وضع مناسبی ندارد بهتر است بحث را به بعد موکول کنید. مورد بعدی اینکه زمانی که همسرتان کاری دارد و یا بعد از زمان کاریش خسته به خانه آمده و نیاز به استراحت و آرامش دارد سریعا با بیان نیازهایتان خستگی او را تشدید نکنید و اجازه بدهید در ساعات بعدی با او صحبت کنید. اینکه در چه مکان و شرایطی درخواست کنید بسیار مهم است؛ به طور مثال هنگامی که در جمع حضور دارید فکر نکنید با بیان نیازهایتان او را در موقعیت موافقت قرار میدهید. بلکه همیشه سعی کنید در خلوت خود و با ملایمت و رفتاری منعطف با همسر خود در مورد مسائل مادی صحبت کنید.


بیشتر بخوانید: چیکار کنم شوهرم دست از رفیق بازی برداره؟


چگونه در مورد مسائل مالی صحبت کنیم که همسرمان عصبی نشود؟

چگونه در مورد مسائل مالی صحبت کنیم که در کمال آرامش به خواسته هایمان برسیم؟ شاید این آرزوی بسیاری از خانم ها باشد که بی بحث و مشجاره نیازهایشان را تامین کنند. طبیعی است که همه مردها به راحتی پول های خود را در اختیار زن خود قرار ندهند و یا برای هزینه کردن کمی دندان گردی کنند. بخصوص در مورد خانم هایی که خود شاغل هستند و یا منبع درآمدی دارند. در برخورد با این موارد اکثرا میبینم که خانم ها ناراضی هستند و میگوند چون خودشان حقوق دارند همسرشان برای آنها پولی خرج نمیکند. لازم است بدانید که هر خانمی هرچند هم درامد داشته باشد بازهم گاهی نیاز به حمایت از طرف همسرش را دارد.

ممکن است این حمایت برای آنها اساسا جنبه مالی نداشته باشد. بلکه از لحاظ معنوی برای آنها احساس محبت و حمایت را داشته باشد. چه در شرع و چه در قانون هیچ مردی حق ندارد از زیر بار مسئولیت های زن و خانواده شانه خالی کند. حتی اگر زن تمکن مالی داشته باشد وظیفه مرد است که در موارد لازم هزینه های زن خود را بپردازد. لذا سعی کنید با بیان درست و به موقع همسر خود را از نیازهایتان مطلع کنید. هیچوقت در زمان و مکانی که جو مناسبی ندارید با درخواست و یا نحوه نابجا روابط خود را متشنج نکنید. اینکه چگونه در مورد مسائل مالی صحبت کنیم دغدغه همیشگی بسیاری از خانم ها میباشد. تجربه ثابت کرده است که در مقابل مردان همیشه محبت و عاطفه تاثیر بیشتری را خواهد داشت. پس سعی کنید با راهکارها و ظرافت های زنانه خاص خود اهدافتان را پیش ببرید.


بیشتر بخوانید:آیا کمک مرد در کارهای خانه لازم است؟


بی اعتنایی شوهر برای پول دادن به چه دلیلی است؟

بی اعتنایی شوهر برای پول دادن صرفا به معنای خساست وی نیست. گاهی ممکن است اهداف شما برای هزینه کردن متفاوت باشد؛ به طور مثال ممکن است شما پول فعلی خود را برای عوض کردن وسیله ای از خانه نیاز داشته باشید در حالی که همسرتان سرویس کردن ماشین و یا مورد دیگری را واجب بداند. این به معنای خساست نیست. بلکه تفاوت میان اولویت بندی هزینه های شما است. البته موارد زیادی هم وجود دارد که مرد زندگی نسبت به خرج و مخارج بی اهمیت است. به نیازهای خانواده رسیدگی نمیکند و بار این مسئولیت را بر دوش همسر خود انداخته است. زنان هرچقدر هم استقلال مالی و شخصیتی داشته باشند بازهم دوست دارند مرد زندگیشان شخصی مقتدر و مسئولیت پذیر باشد. تا با آرامش به او و محبت هایش تکیه کنند.

پس این نیاز هر زن و فرزندی است که از حمایت های مادی و معنوی مرد زندگی خود برخوردار باشند. اما گاهی به دلیل مواردی مانند بی پولی، مشکلات اخلاقی، اعتیاد و یا خساست از این حق خود محروم میشوند. با استفاده از تکنیک ها و رفتار درمانی هایی که مرکزهای مشاوره خانواده در اختیار زوجین قرار میدهند در موارد مختلفی میتواند مشکلات را ریشه یابی و حل کرد. پس اگر احساس میکنید مشکل شما به همسرتان دلایل زیاد و عمقی ندارد و تنها بر سر مسائل کوچکی مانند بی اعتنایی شوهر برای پول دادن اختلاف نظر دارید بهتر است با مراجعه به یک مشاوره خانواده اوضاع را بهبود ببخشید.

 شوهر خسیس

نحوه رفتار با شوهر خسیس چگونه است؟

نحوه رفتار با شوهر خسیس مستلزم رعایت کردن برخی موارد است که میتواند به بهبود روابط زوجین کمک کند. در مرحله اول شما باید مطمئن شوید رفتار مادی شوهرتان به دلیل خساست است و نه مشکل مالی یا موارد دیگر، سپس شما باید این حقیقت را به عنوان یک مشکل اخلاقی و روانی بپذیرید و کمتر خود را بابت این مشکل اذیت کنید. پس از این شما باید راهکارها و ترفندهای خاص برخورد با همسر خسیس را بیاموزید. اولین نکته این است که شما نباید اجازه دهید که این مشکل در همسرتان رشد کند. یعنی اگر همسرتان خسیس است شما هم به طور کل از نیازهایتان دست نکشید تا به این اخلاق او دامن نزنید. مورد دیگر در بحث نحوه رفتار با شوهر خسیس این است که هیچگاه سعی نکنید با زور و یا پرخاش و بحث او را وادار به خرید کنید.


بیشتر بخوانید:علت کم حرفی شوهر چیست؟


سعی کنید در کمال آرامش و ظرافت زنانه به نیازهایتان برسید. نکته بسیار مهم دیگر اینکه هرگز او را در عمل انجام شده قرار ندهید. یعنی سعی نکنید بدور از اطلاع او پولهایش را خرج کنید و فکر کنید با تکرار این کار او عادت میکند. بلکه افراد خسیس در این موارد بیشتر احساس نا امنی و بی اعتمادی به شما را پیدا میکنند. همیشه قبل از خرید خیلی دوستانه و محبت آمیز با او مشورت کنید. به او انگیزه خرید بدهید. ذوق خود و خوشحالیتان را ابراز کنید و از اون بابت حمایت هایش تشکر کنید.خرید هایتان را یکجا و پر هزینه انجام ندهید تا همسرتان احساس نکند یکدفعه همه پولهایش به باد رفته است. همیشه به او بفهمانید که این خریدها برای زندگی مشترک شما است و قرار است هر دو از آنها استفاده کنید.

سوالات متداول

آیا خساست یک مشکل اخلاقی است؟

بله از دیدگاه روانشناسی افراد خسیس به یک نا امنی دورنی دچار هستند. این افراد هنگاه پول خرج کردن احساس اضطراب میکنند و حس میکنند با خرج کردن پولهایشان دچار مشکل میشوند.

چگونه با مرد خسیس در مرود خرید کردن صحبت کنیم؟

بهتر است در خلوت خود و زمانی که در یک مکان مناسب قرار دارید. با آرامش و محبت آمیز در مورد نیازهایتان با او صحبت کنید و سعی کنید به او باور دهید که قرار نیست پولهایش را بی مورد خرج کنید.

چگونه با مرد خسیس زندگی کنیم؟

سعی کنید به مرور زمان این اطمینان را به او بدهید که پولهایش برای شما هم ارزش دارند و نمیخواهید همه را خرج کنید. نکته دیگر اینکه خرید ها و مایحتاج زندگی را تا حد ممکن به خود او‌ واگذار کنید تا کمتر درخواست پول کنید.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات کانال مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

  • زینب سادات فاطمی نسب
  • ۰
  • ۰

تقاضای پول از همسر باید به چه شکلی باید باشد؟

تقاضای پول از همسر باید به گونه ای باشد که علاوه بر رفع نیازهای شما به غرور و شخصیتتان  لطمه ای وارد نکند. البته اینکه شما برای رفع نیازهای مادی خود از همسرتان تقاضای پول کنید اصلاً به معنای شکستن غرور و یا سرافکندگی شما نیست، بلکه هر شوهری وظیفه دارد نیازهای همسر خود را تامین کند.

  • در مرحله اول شما باید همسر خود را از لحاظ وضعیت مالی و توانایی پرداخت مخارج درک کنید
  • در حد توان او توقعاتتان را بیان کنید.
  • مرحله بعد این است که شما باید بدانید همسر شما از لحاظ پرداخت مخارج و هزینه کردن چگونه شخصیتی دارد. آیا فردی دست و دلباز و ولخرج است؟ یا در مورد تامین هزینه ها خساست به خرج می‌دهد.
  • اگر اینها را به درستی بفهمید و بشناسید در برخورد با همسرتان  در زمینه پرداخت مخارج کمک خواهد کرد.

مشاوره خانواده رفتار خساست را یک نا امنی درونی می داند  و اعتقاد دارد که افراد خسیس از خرج کردن پول احساس نا امنی و اضطراب دارند. معمولاً افرادی که در خرج کردن پول امتناع می کنند شخصیت خود را به عنوان یک فرد خسیس انکار می کنند. گاهی نیز اعتقاد دارند شیوه مدیریتی و اقتصادی آنها صحیح است و افراد دیگر غیر عادی رفتار می کنند.

تقاضای  پول از همسر در دوران عقد درخواست درستی است؟

تقاضای پول از همسر در دوران عقد به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل نوع رابطه زوجین میباشد. اگر در دوران عقد رابطه شما به صمیمیت و راحتی رسیده است که بتوانید از او چنین درخواستی کنید مشکلی ندارد اما به اینکه همسر شما درخواست شما را در این دوران مقبول بداند یا نه بستگی دارد. زیرا بعضی از زوجین و یا خانواده‌های آنها پرداخت نفقه و هزینه های لازمه در دوران عقد را مسئولیت و وظیفه خود نمی دانند. از آن جایی که دختر هنوز در خانه پدری زندگی می کند مخارج را نیز مانند دوران مجردی وظیفه خانواده و خود او می دانند. اما از دیدگاه دیگر از آنجایی که پسر و دختر در دوران عقد رسمی و شرعی زن و شوهر هستند لذا می‌توان  پرداخت بخشی از هزینه ها و مایحتاج زن را به عهده مرد دانست.

تقاضای پول از همسر در دوران عقد تاحدودی به رسم و رسومات نیز مرتبط است در برخی مناطق و فرهنگ ها  چنین چیزی وجود ندارد و تا زمان شروع زندگی مشترک هیچ هزینه ای بر عهده پسر نمی باشد اما در برخی از مناطق و فرهنگ های دیگر پس از دوران عقد به طور کلی و یا جزئی هزینه های دختر بر عهده شوهر و خانواده او می‌باشد. به طور کلی در این دوران چون زوجین با محبت و احترام بیشتری نسبت به همدیگر خورد می‌کنند؛ معمولا آقایان برخی هزینه ها و نیازهای زن خود را به شکل هدایا و چیزهای دیگر پرداخت می‌کند.


بیشتر بخوانید: چگونه دلخوری از همسر را بیان کنیم؟


همسر

نحوه تقاضای پول از همسر بهتر است چگونه باشد؟

نحوه تقاضای پول از همسر مهمترین بخش  مسائل اقتصادی بین زوجین می باشد. نه تنها در زمینه اقتصادی و مادی بلکه در تمام زمینه ها در روابط زناشویی نحوه بیان و درخواست زوجین بسیار مهم و موثر است. ما باید شیوه درست بیان کردن نیازهای خود را بیاموزیم. بهتر است درخواست شما قبل از هر بحثی محترمانه باشد. اینکه شما نیازهایتان را با احترام و ادب مطرح کنید قطعا برای شآن و شخصیت شما نیز مناسب تر است. از طرفی نحوه درست درخواست کردن در هر زمینه ای احتمال موفقیت را بالا میبرد. قطعا اگر با بیان تند، دستوری، پرخاشگرانه و یا نا محترمانه چیزی را بخواهید؛ نه تنها در مواردی باعث نتیجه منفی میشود، بلکه به شخصیت فردی خودتان نیز لطمه میزند. یکی از نکات بسیار مهم در نحوه تقاضای پول از همسر بیان درخواست در یک زمان و مکان مناسب است. سعی کنید وقت شناس باشید.

زمان و مکان مناسب

در مواقعی که همسرتان درگیری های کاری و یا مسائل دیگر را دارد. از موضوعی ناراحت است و یا از لحاظ مادی در آن زمان وضع مناسبی ندارد بهتر است بحث را به بعد موکول کنید. مورد بعدی اینکه زمانی که همسرتان کاری دارد و یا بعد از زمان کاریش خسته به خانه آمده و نیاز به استراحت و آرامش دارد سریعا با بیان نیازهایتان خستگی او را تشدید نکنید و اجازه بدهید در ساعات بعدی با او صحبت کنید. اینکه در چه مکان و شرایطی درخواست کنید بسیار مهم است؛ به طور مثال هنگامی که در جمع حضور دارید فکر نکنید با بیان نیازهایتان او را در موقعیت موافقت قرار میدهید. بلکه همیشه سعی کنید در خلوت خود و با ملایمت و رفتاری منعطف با همسر خود در مورد مسائل مادی صحبت کنید.


بیشتر بخوانید: چیکار کنم شوهرم دست از رفیق بازی برداره؟


چگونه در مورد مسائل مالی صحبت کنیم که همسرمان عصبی نشود؟

چگونه در مورد مسائل مالی صحبت کنیم که در کمال آرامش به خواسته هایمان برسیم؟ شاید این آرزوی بسیاری از خانم ها باشد که بی بحث و مشجاره نیازهایشان را تامین کنند. طبیعی است که همه مردها به راحتی پول های خود را در اختیار زن خود قرار ندهند و یا برای هزینه کردن کمی دندان گردی کنند. بخصوص در مورد خانم هایی که خود شاغل هستند و یا منبع درآمدی دارند. در برخورد با این موارد اکثرا میبینم که خانم ها ناراضی هستند و میگوند چون خودشان حقوق دارند همسرشان برای آنها پولی خرج نمیکند. لازم است بدانید که هر خانمی هرچند هم درامد داشته باشد بازهم گاهی نیاز به حمایت از طرف همسرش را دارد.

ممکن است این حمایت برای آنها اساسا جنبه مالی نداشته باشد. بلکه از لحاظ معنوی برای آنها احساس محبت و حمایت را داشته باشد. چه در شرع و چه در قانون هیچ مردی حق ندارد از زیر بار مسئولیت های زن و خانواده شانه خالی کند. حتی اگر زن تمکن مالی داشته باشد وظیفه مرد است که در موارد لازم هزینه های زن خود را بپردازد. لذا سعی کنید با بیان درست و به موقع همسر خود را از نیازهایتان مطلع کنید. هیچوقت در زمان و مکانی که جو مناسبی ندارید با درخواست و یا نحوه نابجا روابط خود را متشنج نکنید. اینکه چگونه در مورد مسائل مالی صحبت کنیم دغدغه همیشگی بسیاری از خانم ها میباشد. تجربه ثابت کرده است که در مقابل مردان همیشه محبت و عاطفه تاثیر بیشتری را خواهد داشت. پس سعی کنید با راهکارها و ظرافت های زنانه خاص خود اهدافتان را پیش ببرید.


بیشتر بخوانید:آیا کمک مرد در کارهای خانه لازم است؟


بی اعتنایی شوهر برای پول دادن به چه دلیلی است؟

بی اعتنایی شوهر برای پول دادن صرفا به معنای خساست وی نیست. گاهی ممکن است اهداف شما برای هزینه کردن متفاوت باشد؛ به طور مثال ممکن است شما پول فعلی خود را برای عوض کردن وسیله ای از خانه نیاز داشته باشید در حالی که همسرتان سرویس کردن ماشین و یا مورد دیگری را واجب بداند. این به معنای خساست نیست. بلکه تفاوت میان اولویت بندی هزینه های شما است. البته موارد زیادی هم وجود دارد که مرد زندگی نسبت به خرج و مخارج بی اهمیت است. به نیازهای خانواده رسیدگی نمیکند و بار این مسئولیت را بر دوش همسر خود انداخته است. زنان هرچقدر هم استقلال مالی و شخصیتی داشته باشند بازهم دوست دارند مرد زندگیشان شخصی مقتدر و مسئولیت پذیر باشد. تا با آرامش به او و محبت هایش تکیه کنند.

پس این نیاز هر زن و فرزندی است که از حمایت های مادی و معنوی مرد زندگی خود برخوردار باشند. اما گاهی به دلیل مواردی مانند بی پولی، مشکلات اخلاقی، اعتیاد و یا خساست از این حق خود محروم میشوند. با استفاده از تکنیک ها و رفتار درمانی هایی که مرکزهای مشاوره خانواده در اختیار زوجین قرار میدهند در موارد مختلفی میتواند مشکلات را ریشه یابی و حل کرد. پس اگر احساس میکنید مشکل شما به همسرتان دلایل زیاد و عمقی ندارد و تنها بر سر مسائل کوچکی مانند بی اعتنایی شوهر برای پول دادن اختلاف نظر دارید بهتر است با مراجعه به یک مشاوره خانواده اوضاع را بهبود ببخشید.

 شوهر خسیس

نحوه رفتار با شوهر خسیس چگونه است؟

نحوه رفتار با شوهر خسیس مستلزم رعایت کردن برخی موارد است که میتواند به بهبود روابط زوجین کمک کند. در مرحله اول شما باید مطمئن شوید رفتار مادی شوهرتان به دلیل خساست است و نه مشکل مالی یا موارد دیگر، سپس شما باید این حقیقت را به عنوان یک مشکل اخلاقی و روانی بپذیرید و کمتر خود را بابت این مشکل اذیت کنید. پس از این شما باید راهکارها و ترفندهای خاص برخورد با همسر خسیس را بیاموزید. اولین نکته این است که شما نباید اجازه دهید که این مشکل در همسرتان رشد کند. یعنی اگر همسرتان خسیس است شما هم به طور کل از نیازهایتان دست نکشید تا به این اخلاق او دامن نزنید. مورد دیگر در بحث نحوه رفتار با شوهر خسیس این است که هیچگاه سعی نکنید با زور و یا پرخاش و بحث او را وادار به خرید کنید.


بیشتر بخوانید:علت کم حرفی شوهر چیست؟


سعی کنید در کمال آرامش و ظرافت زنانه به نیازهایتان برسید. نکته بسیار مهم دیگر اینکه هرگز او را در عمل انجام شده قرار ندهید. یعنی سعی نکنید بدور از اطلاع او پولهایش را خرج کنید و فکر کنید با تکرار این کار او عادت میکند. بلکه افراد خسیس در این موارد بیشتر احساس نا امنی و بی اعتمادی به شما را پیدا میکنند. همیشه قبل از خرید خیلی دوستانه و محبت آمیز با او مشورت کنید. به او انگیزه خرید بدهید. ذوق خود و خوشحالیتان را ابراز کنید و از اون بابت حمایت هایش تشکر کنید.خرید هایتان را یکجا و پر هزینه انجام ندهید تا همسرتان احساس نکند یکدفعه همه پولهایش به باد رفته است. همیشه به او بفهمانید که این خریدها برای زندگی مشترک شما است و قرار است هر دو از آنها استفاده کنید.

سوالات متداول

آیا خساست یک مشکل اخلاقی است؟

بله از دیدگاه روانشناسی افراد خسیس به یک نا امنی دورنی دچار هستند. این افراد هنگاه پول خرج کردن احساس اضطراب میکنند و حس میکنند با خرج کردن پولهایشان دچار مشکل میشوند.

چگونه با مرد خسیس در مرود خرید کردن صحبت کنیم؟

بهتر است در خلوت خود و زمانی که در یک مکان مناسب قرار دارید. با آرامش و محبت آمیز در مورد نیازهایتان با او صحبت کنید و سعی کنید به او باور دهید که قرار نیست پولهایش را بی مورد خرج کنید.

چگونه با مرد خسیس زندگی کنیم؟

سعی کنید به مرور زمان این اطمینان را به او بدهید که پولهایش برای شما هم ارزش دارند و نمیخواهید همه را خرج کنید. نکته دیگر اینکه خرید ها و مایحتاج زندگی را تا حد ممکن به خود او‌ واگذار کنید تا کمتر درخواست پول کنید.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات کانال مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

  • زینب سادات فاطمی نسب
  • ۰
  • ۰

 

ازدواج بدون علاقه نوعی ازدواج است که بسیاری از پرونده‌ های مشاوره خانواده را به خود اختصاص داده است. این ازدواج میتواند بسیار بحث برانگیز باشد چراکه هم میتواند دلایل متعدد داشته باشد و هم عواقب متعدد ، اگر در شرف چنین ازدواجی قرار دارید بهتر است به کمک مشاوره قبل از ازدواج از پیامدها و عواقب این نوع ازدواج آگاه شوید و بفهمید که دلایل و معیارهای ازدواج شما برای پذیرش این نوع ازدواج قابل قبول میباشند یا خیر.

اگر بخواهیم ازدواج بدون عشق و علاقه را به دو دسته کلی تقسیم کنیم دو حالت خواهد داشت، حالت اول ازدواج هایی هستند که به صورت سنتی اتفاق می افتند و رابطه عاطفی قبل از ازدواج وجود ندارد که در این مورد اگر ازدواج با رعایت اصول باشد و با توجه به معیارها، فرد پتانسیل علاقه مند کردن شما را نسبت به خود داشته باشد می تواند به یک ازدواج موفق ختم. اما حالت دوم مربوط به افرادی است که به دلایل مختلف تن به ازدواج با فردی میدهند که مطمئن هستند هرگز نمیتوانند به او علاقه مند شوند. در هر دو حالت فوق ، مشاوره ازدواج میتواند دید روشن تری را از آینده چنین زندگی مشترکی به ما بدهد.

عواقب ازدواج بدون علاقه

عواقب ازدواج بدون علاقه را در این مطلب برای افرادی مطرح می کنیم که به دلایل مختلف با فردی ازدواج کرده اند که هرگز نمیتوانند به او علاقه مند شوند. اگر بخواهیم برای ازدواج بدون عشق و علاقه در خوش‌ بینانه‌ ترین حالت، یک زندگی مشترک را تصور کنیم، در آن زندگی مشترک زوجی وجود دارند که در قالب طلاق عاطفی با حداقل کیفیت در جوانب روابط زناشویی در حال مدارا کردن با یکدیگر زیر یک سقف مشترک هستند.

در نقطه مقابل این حالت یک زندگی مشترک را خواهیم داشت که پر از نزاع ، تنش ، ناسازگاری ، اختلاف و درگیری خواهد بود و در بدترین حالت ممکن، اگر زوج از عزت نفس و توانایی تطبیق کافی برخوردار نباشند در مواجهه با چنین زندگی مشترکی دست به رفتارهای خارج از شان و آسیب رسانی مانند خیانت خواهند زد . به طور کل هر کدام از عواقب فوق برای چنین ازدواجی  آسیب های فردی و اجتماعی خاص خود را به دنبال خواهد داشت .

شروع ازدواج بدون علاقه

شروع ازدواج بدون علاقه میتواند شروع آسیب های احساسی ، روانی و حتی جسمی باشد چرا که طبیعتا در پی آسیب های روحی روانی مانند افسردگی بیماری های جسمی نیز به وجود خواهند آمد و در بسیاری از موارد یکی از عواقب ازدواج بدون عشق و علاقه افسردگی میباشد . اگر دلیل فرد برای ازدواج بدون علاقه رسیدن به اهداف سطحی مانند پول باشد در ابتدا ممکن است که احساس رضایت به دلیل رسیدن به هدف در او وجود داشته باشد اما با پیش تر رفتن و عادی شدن هدف مورد نظر ، این احساس رضایت از بین خواهد رفت و به مرور فرد خلاء های موجود را احساس خواهد کرد .

به طور کل حتی در ازدواج های معمولی نیز پس از گذشت مدتی از شروع زندگی مشترک و فروکش کردن هیجانات احساسی ، واقعیت های موجود خود را نشان میدهند و کاستی ها و خلاء ها بیشتر به چشم خواهند آمد ، حال اگر ازدواج بدون علاقه باشد این وضعیت بسیار شدید تر اتفاق خواهد افتاد و از طرفی پذیرش و تحمل این کاستی ها بسیار سخت تر خواهد بود .

نتیجه ازدواج بدون علاقه

نتیجه ازدواج بدون علاقه شکل گیری یک زندگی با حالت های ذکر شده در مورد عواقب ازدواج بدون علاقه میباشد . اگر ما به هر دلیلی با فردی ازدواج کنیم که پتانسیل علاقه مند کردن ما به خود را نداشته باشد هرگز نمیتوانیم خوشبختی واقعی را لمس کنیم چرا که عشق و علاقه یکی از معیارهای اصلی برای احساس خوشبختی میباشد . با شروع ازدواج بدون علاقه فرد تلاش خواهد کرد که خود را با مسائل دیگر راضی نگه دارد و به عدم علاقه به همسر خود توجه نداشته باشد اما این امر غیر ممکن است و پس گذشت مدتی نیاز عمیق دوست داشتن و دوست دوست داشته شدن خود را نشان میدهد و فرد در برابر نیاز عاطفی خود شکست خواهد خورد .

ازدواج بدون عشق و علاقه هرگز نمیتواند رضایت درونی فرد را به همراه داشته باشد حتی در مواردی که این ازدواج به خواست خود فرد انجام میگیرد دلایلی ناگریز یا سطحی در پس آن وجود دارد که او را مجبور به چنین تصمیم گیری کرده است . حتی اگر در ابتدا فرد احساس خرسندی کند اگر نتواند به همسر خود علاقه مند باشد این خرسندی دوام چندانی نخواهد داشت و در واقع یک رضایت پوشالی میباشد . همانطور که گفتیم هیچ کدام از نتایج و عواقب ازدواج بدون عشق و علاقه نمیتوانند مثبت باشند و به فرد آسیبی وارد نکنند .

دلایل ازدواج بدون علاقه

دلایل ازدواج بدون علاقه میتواند بسیار متعدد باشد و عوامل مختلفی در آن دخیل باشند . حتی عواقب ازدواج بدون عشق و علاقه نیز تحت تاثیر شرایط اتفاق افتادن این ازدواج ، فرهنگ حاکم  و . . . میباشد . اجبار خانواده ها ، فقر مالی ، مواردی مانند لج بازی ، داشتن اهداف ، معیارها ، و ارزش های سطحی مانند پول ، شرایط پیچیده مانند خون بها در برخی از فرهنگ ها و حتی موارد عجیبی مانند انتقام میتواند از دلایل ازدواج بدون عشق و علاقه باشد .

اما هیچ کدام از این دلایل نمیتوانند مانع نتایج ازدواج بدون عشق و علاقه باشند . حتی در مواردی از ازدواج بدون عشق و علاقه مانند خون بها که در برخی از مناطق هنوز هم برای خاتمه دادن به نزاع ها اتفاق می افتد نتایج آن برای فرد ممکن است بسیار طاقت فرسا و غیر قابل تحمل باشد . شروع ازدواج بدون علاقه با هرکدام از دلایل فوق نیمتواند نتیجه رضایت بخشی را داشته باشد مگر در حالتی که طرف مقابل بتواند شما را به خود علاقه مند کند که شکل گیری علاقه در این شرایط سخت و زمان بر خواهد بود .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

 

  • زینب سادات فاطمی نسب
  • ۰
  • ۰

بهترین سن برای ازدواج

بهترین سن برای ازدواج چه سنی است ؟ آیا برای همه افراد یک سن مشخص و دقیق برای ازدواج مناسب است ؟ یعنی ازدواج در سن هایی غیر از آنچه که گفته شده است به نتیجه مناسبی نمی رسد ؟ در این مقاله می خواهیم به دنبال پیدا کردن بهترین سن برای ازدواج بگردیم و ببینیم چه چیزی باعث می شود که این سن مناسب شناخته شود و چه چیزی موجب می شود این سن را مناسب بدانند. پس با ما همراه باشید تا این معما را حل کنیم .

در زندگی هر فرد چند انتخاب مهم وجود دارد که سرنوشت او را تغییر می دهد ، گاه باعث ترقی و خوشبختی می شود گاهی هم او را به پایین ترین نقطه می رساند .

یکی از این انتخاب های مهم ، انتخاب رشته دانشگاهی است که تماما زندگی شما را در بر می گیرد و حتی روی افرادی که با شما معاشرت پیدا می کنند نیز تاثیر می گذارد . پس از عبور از این انتخاب به مهم ترین مسئله و چالش زندگیتان یعنی انتخاب همسر آینده و ازدواج برمی خورید . تا به حال به اهمیت این انتخاب فکر کرده اید ؟

حتما در اطرافتان کسانی را دیده اید که قبل از ازدواج زندگی معمولی و چه بسا بی انگیزه ای داشته اند اما پس از ازدواج به دلیل داشتن همسری که در تمام مراحل زندگی در کنار آن ها است چقدر با انگیزه شده اند و به چه موفقیت هایی دست پیدا کرده اند .

و یا برعکس افراد شاد و با انگیزه ای که بعد از ازدواج دچار افسردگی می شوند و تمام انگیزه هایشان را از دست می دهند . پس اهمیت یک یار و همدم مناسب را دست کم نگیرید . حال نکته این است که بدانید چه چیزی موجب این همه تغییر می شود ؟

عامل مهم در پیدایش زندگی آرام

یکی از مهم ترین عوامل یک زندگی آرام و مناسب پیدا کردن بهترین سن برای ازدواج است . بهترین سن برای ازدواج در هر فرد منحصر به خودش است اما با توجه به تحقیقات ، روانشناسان میانگین سنی را در نظر گرفته اند که تقریبا برای همه افراد صدق می کند . این تحقیقات نشان می دهد که مناسب ترین اختلاف سنی بین دختر و پسر حدودا 5 سال است و این اختلاف می تواند حداقل 4 سال و حداکثر 7 سال نیز باشد . اما برخی افراد ممکن است باهوش تر باشند و یا زودتر به این بلوغ عقلی برسند درنتیجه می توانند زود تر ازدواج کنند .

بهترین سن برای ازدواج وابسطه به عوامل زیادی است که از جمله آن می توان به بلوغ فکری و بلوغ جنسی و بلوغ عاطفی افراد اشاره کرد که نتیجه همه این بلوغ ها فرد را به یک انسان بالغ تبدیل می کند که با آگاهی کامل می تواند درباره همسر آینده و ازدواجش تصمیم بگیرد . برای پیدا کردن بهترین سن برای ازدواج لازم است هر فرد را باتوجه به شرایط زندگی و شرایط عقلی خودش بسنجیم ، برای اینکه این سنجش درست صورت بگیرد می توانیم از مشاوره ازدواج کمک بگیریم .

 

بهترین سن برای ازدواج از نظر کارشناسان

بهترین سن برای ازدواج از نظر کارشناسان برای دختران بین 22 تا 25 و برای پسران 27 تا 29 سالگی است .

البته این سن بهترین سن برای ازدواج از نظر کارشناسان باتوجه به شرایط اقتصادی که در حال حاضر بر جامعه حاکم است در نظر گرفته شده است چرا که با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و دیگر عوامل به این نتیجه رسیده اند .

در نظر گرفتن بهترین سن برای ازدواج از نظر کارشناسان همواره به این صورت است که سن دختر از پسر کم تر است زیرا تحقیقات ثابت کرده دختران در سنین پایین تری به بلوغ عقلی می رسند در نتیجه با این اختلاف سنی بین دختر و پسر افکار و طرز تفکر هردو به یکدیگر نزدیک تر می شود .

پس باید به شما اطمینان دهیم که آنچه که به عنوان بهترین سن برای ازدواج از نظر کارشناسان ذکر کرده اند کاملا علمی و ثابت شده است اما در نظر داشته باشید همیشه استثنا وجود دارند .

 

بهترین سن برای ازدواج از نظر اسلام

بهترین سن برای ازدواج از نظر اسلام هم مشخص شده است . همانطور که می دانید در دین اسلام بسیار به ازدواج سفارش شده است تا اندازه ای که پیامبر (ص) فرموده اند : کسی که ازدواج می کند نیمی از دینش را کامل کرده است .

در دین اسلام به ازدواج سفارش شده است و ازدواج را از سنی که دختر و پسر به بلوغ جنسی می رسند مناسب دانسته اما اینکه شرط ازدواج افراد فقط برطرف کردن نیاز جنسی باشد را غلط می داند و بهترین سن برای ازدواج از نظر اسلام را زمانی می داند که فرد به بلوغ فکری نیز رسیده باشد و با عاطفه و مهر نیز بتواند انتخاب صحیحی داشته باشد .

خداوندی که انسان ها را آفریده است و از نیاز های ما باخبر است امکان ندارد به ازدواج و این نیاز فطری و غریزی انسان ها بی توجه بوده باشد در نتیجه در قرآن بسیار در رابطه با ازدواج صحبت کرده است .

البته در قرآن در سوره نسا بیشتر به حداقل سن ازدواج اشاره نموده است که دختر و پسر به بلوغ جنسی رسیده اند اما به طور کامل محدودیت سنی قرار نداده و به ازدواج با ملاک های ساده بسیار سفارش کرده است .
بهترین سن برای ازدواج از نظر اسلام بیشتر سنین پایین است زیرا دین اسلام معتقد است هرچه سن فرد بالاتر می رود هم ملاک هایش سخت گیرانه تر می شود هم ممکن است دچار طغیان های جنسی شود بنابر این ازدواج را با عقل و منطق و ملاک های ساده تر را سفارش می کند تا جایی گفته می شود فرشتگان هنگامی که فرد مجردی قدم بر زمین می گذارد او را نفرین می کنند .

بهترین سن برای ازدواج خانم ها

بهترین سن برای ازدواج خانم ها در طی سالیان متغیر بوده است . اما کلیتی از نظر کارشناسان بهترین سن ازدواج برای خانم ها در نظر گرفته شده است از سن 23 تا 26 سالگی است .

البته تغییر این میانگین سنی گاهی تغییر می کند زیرا در سال های اخیر بر خلاف گذشته ازدواج در سنین بالا مرسوم شده است و تفکرات عامه مردم نسبت به سن ازدواج تغییر کرده است .

در گذشته های دور که ازدواج در سنین پایین تر مرسوم بود خانواده ها تصمیم گیرنده ازدواج دختران بودند و رسیدن به سن حداقل بلوغ جنسی و فکری را مناسب برای ازدواج می دانستند که این امر امروزه یک طرز فکر غلط تلقی می شود .

امروزه دختران این سرزمین با بلوغ کامل عقلی انتخاب های خود را تعیین می کنند و بیشتر خود را در انتخاب همسر موظف می دانند و خانواده ها تنها در این انتخاب یاری دهنده هستند و دخالت مستقیمی در این انتخاب ندارند .

 

بهترین سن برای ازدواج پسران

بهترین سن برای ازدواج پسران نیز توسط کارشناسان و مشاوران نیز مشخص شده است و همواره سعی شده سنی را در نظر بگیرند که پسر هم به لحاظ مالی و هم به لحاظ اجتماعی و فکری فرصت مناسبی را داشته باشد تا به جایگاه مناسبی برسد .

بهترین سن برای ازدواج پسران بین سنین 26 تا 28 سالگی تلقی می شود زیرا در سنین در نظر گرفته شده پسران معمولا هم به خدمت سربازی رفته اند هم از لحاظ اقتصادی برنامه آینده خود را چیده اند و قطعا از لحاظ عقلی و فکری می توانند انتخاب مناسب و عاقلانه ای را داشته باشند در این سن معمولا پسران نگاه ها و افکار زودگذر برای انتخاب همسر آینده را کنار گذاشته اند و با منطق درست و ماندگار ملاک هایی را که از همسر خود انتظار دارند را مشخص می کنند .

اما نکته ای که این روز ها باید بیشتر و بیشتر به آن توجه داشته باشیم این است که حتما قبل از ازدواج چند جلسه به مشاوره قبل از ازدواج و مشاوره خانواده مراجعه کنیم تا ما را در این انتخاب مهم ما را یاری کنند .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

  • زینب سادات فاطمی نسب
  • ۰
  • ۰

فواید ازدواج در سن پایین را میتوان از دیدگاه های مختلف مورد بحث قرار داد .

  • فواید ازدواج در سن پایین از لحاظ جسمی
  •  فواید ازدواج در سن پایین از لحاظ جنسی
  • فواید ازدواج در سن پایین از لحاظ روحی

  • زینب سادات فاطمی نسب
  • ۰
  • ۰

مشاوره خانواده

مشاوره خانواده اهمیت مشاوره را برای تک تک امور زندگی معین ومشخص میکند . از مرکز مشاوره خانواده برای مسائل کوچک و بزرگ خانوادگی ، تصمیم گیری و راه حل مشکلات کمک بگیرید . در برخی موارد شما نیاز دارید خود را بهتر و دقیقتر بشناسید مشاوره خانواده همراه شماست . خودشناسی به چه منظور انجام میشود ؟ شما میخواهید در یک معامله اقتصادی شرکت کنید باید ریسک کنید . خود را میشناسید یا نه ؟ قدرت ریسک پذیری شما تا چه اندازه است ؟ آیا توانایی تحمل دارید ؟ آیا در شرایط سخت میتوانید بر روی ریسکتان وقت بگذارید ؟ با مشاوره خانواده متوجه خواهید شد ریسک کنید یانه . اگر اصرار دارید ریسک کنید چه مراحلی را باید تحمل کنید . پس مشاوره خانواده فقط برای مسائل روزمره خانوادگی نیست . شما وقتی خود را بشناسید کمتر در مشاجره ها یکجانبه قضاوت میکنید .

با مشاوره خانواده در ارتباط با خودشناسی میتوانید از مهارتهای نهفته درونتان استفاده بهینه کنید . چه بسا استعدادها یی که در درون شما منتظر یک جرقه هستند و شما از آن بیخبرید . با مشاوره خانواده خود و استعدادهایتان را بهتر بشناسید . با نقاط ضعف و عطف خود آشنا شوید . شناختن نقاط ضعف چه کمکی به ما میکند ؟ درنظر بگیرید کسی را که خوب نقاشی میکند این توانایی و نقطه عطف اوست . کسی که به هیچ عنوان نمیتواند حتی یک خط راست و زیبا بکشد این نقطه ضعف اوست . حال اگراین دو به تواناییهایشان اشراف داشته باشند چه نتیجه ای خواهند گرفت ؟ کسی که نقطه ضعف نقاشی دارد در مسابقه نقاشی شرکت نخواهد کرد . دوم : هیچگاه تصمیم نخواهد گرفت از راه نقاشی امرار معاش کند . حداقل فایده این دانستن اینست که در این زمینه شکست نخواهد خورد .

مرکز مشاوره خانواده تلفنی  

مرکز مشاوره خانواده تلفنی هم گزینه ای مناسب است برای اینکه شما روابط خانوادگی قوی داشته باشید . دقت کرده اید در برخی خانواده ها فرزندان بزرگ که میشوند از والدین حرف شنوی ندارند . مرکز مشاوره خانواده تلفنی شما را در مسیری قرار میدهد که این مشکل بوجود نیاید . این شما هستید که انتخاب میکنید . میخواهید همیشه در نظر فرزندانتان مورد تکریم و احترام باشید ؟ فرزندان وقتی بزرگ میشوند احساس میکند از طرف والدین حمایت نشده اند یا این حمایت می باست قویتر می بود . احساس میکنند علم پدر و مادر با آنها تطبیق عملی ندارد یا بهتر بگوییم به روز نیست . از اینرو حتی اگر به زبان نیاورند در عمل آنها را در برنامه هایشان شرکت نمیدهند . اگر هم شرکت بدهند خود به عنوان پیشرو و والدین به عنوان پیرو خواهند بود . اینجاست که والدین احساس میکنند فرزندانشان قدر زحمات آنها را نمیدانند .

مرکز مشاوره خانواده تلفنی به شما خواهد گفت که شما خود خواسته اید که اینگونه درباره شما قضاوت شود . اگر مشاوره خانواده تلفنی انجام دهید متوجه خواهید شد که والدین نباید حکم قربانی داشته باشند . مشاوره خانواده تلفنی راههای حرمت نگه داشتن را به شما خواهد آموخت . مشاوره خانواده تلفنی شما را راهنمایی خواهد کرد چگونه به خود احترام بگذارید . کسی که برای خودش احترام قائل نیست چگونه از دیگران توقع احترام دارد ؟ شاید بگویید فرزندان باید درک کنند که شما به خاطر آنها ایثار کرده اید . شما با این طرز تفکر فرزندانتان را آماده میکنید تا به دنبال مفر باشند . آماده میشوند تا این فکر شمارا با یک جواب خنثی کنند . مثلا بگویند ما که در این دنیا نبودیم شما ما را بوجود آوردید در واقع به شما بگویند شما فقط به وظیفه خود عمل کرده اید ... .

دیگر موارد مربوط به مشاوره خانواده

  • مشاوره اینترنتی خانواده

  • شماره مشاوره خانواده
  • تلفن مشاوره خانواده
  • مشاور ازدواج خوب
  • سایت روانشناسی خانواده
  • روانشناسی قبل از ازدواج
  • مشاوره قبل از ازدواج آنلاین
  • متخصص مشاوره خانواده
  • مشاوره بعد ازدواج
  • مشاوره مشکلات خانوادگی
  • مشاوره ازدواج با زن مطلقه
  • مشاوره آنلاین زناشویی
  • مشاوره زنان تلفنی
  • مشاوره مذهبی ازدواج

 

مشاوره

دخالت خانواده در زندگی فرزندان

مرکز مشاوره خانواده و ازدواج

مشاوره خانواده و ازدواج راهی است برای قدردانی از خود قبل از پدر و مادر شدن . شاید وقتی فرزندان بزرگ میشوند این اصلاح سختتر باشد . زمان رسیدن به خواسته هایتان کم باشد . فرزندان ما درمدرسه و در دنیای جهانی اینترنت به سرعت در حال رشد و پیشرفت هستند . آنها هم گام با همسالان خود در دنیا رو به جلو درحرکتند . ما چه میکنیم ؟ برای آنها وقتمان و پولمان و عمرمان را قربانی میکنیم بی آنکه برای آنها ارزشی داشته باشد . مشاوره خانواده و ازدواج برای ما وفرزندان ما بستر مناسب فکری و رفتاری میسازد . با این بستر ما درعین اینکه برای خودمان کسب حرمت میکنیم فضا را برای پرورش درست فرزندانمان نیز مهیا میکنیم . فرزندانی که همواره سپاسگزار و قدر دان شایستگی های ما هستند . مشاوره خانواده و ازدواج از ما والدینی شایسته میسازد .

مرکز مشاوره خانواده و ازدواج راه شمارا به دنیای کودکان و جوانانتان باز میکند قبل از اینکه آنها چندین گام از شما پیشتر باشند  ما نمیتوانیم از دیگران بخواهیم به ما احترام بگذارند یا مارا دوست بدارند . ولی میتوانیم خودرا حائز ویژگیها و فاکتورهایی کنیم که احترام دیگران را نسبت به خود جلب کنیم . احترام گذاشتن باید قلبی باشد . شما ناخودآگاه به یک دانشمند احترام میگذارید و یا یک هنرمند . پس لازمه احترام گزاردن برجستگی است . شما اگر والدینی باشید که از کمترین امکانات بهترین استفاده هارا میکند موفق خواهید بود . اگر پدر یا مادری باشید که به فکر آسایش خود است و بهترینها را برای خود وبعد خانواده میخواهد مطمئن باشید احترام کسب میکنید . اما اگر والدینی باشید که مدام شکست میخورد در تصمیم گیری مردد است نمیتوانید مورد احترام باشید . والدینی که همه چیز را به پای هوس میریزد ... .

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی شما را با کنشها و واکنشها آشنا میکند .  روانشناسی مانند یک بازی است که شما باید رفتار و عملکرد طرف مقابلتان را حدس بزنید تا نبازید . مشاوره خانواده و روانشناسی با توجه به ویژگیهای شما و افراد خانواده کنشها را به شما میدهد . چون یک مشاورخانواده واکنشهای اعضای خانواده شما را حدس میزند . چون رفتارهای شما و آنها را دسته بندی کردی و در گروههای همسان قرار میدهد . انسانها برگرفته از درون و حتی ارگانیسم بدن و همینطور جامعه به هر کنش پاسخ خاصی میدهند . مثلا کسانی که زود عصبانی میشوند و روی رفتار خود کنترل ندارند دریک گروه قرار میگیرند . برای چنین کسانی واکنش وپاسخ به انتقاد مشخص وتعریف شده است . مشاوره خانواده و روانشناسی به راحتی میتواند رفتار شما را نسبت به هرمحرک حدس بزند .

علم روانشناسی با تمام رفتارهای ما درارتباط است . با انگیزه ها ، اهداف ، خانواده وجامعه . ما حتی وقتی میخواهیم درس بخوانیم با علم روانشناسی در ارتباط هستیم . چقدر بخوانیم ؟ چه زمانی بخوانیم ؟ چه بخوانیم ؟ چرا ؟ چون هر یک از ما علایق خاص خود را داریم . هریک از ما توان و طاقتمان محدود به زمان و مکانی خاص است . هر یک ازما تحت تاثیر انرژیهای درونی و موقعیتهای اجتماعی هستیم . مشاوره روانشناسی این امکان را به ما میدهد که شرایط را بررسی کرده و توانمان را بسنجیم و درست انتخاب کنیم . علایق ، سلایق و تغییرات درونی ما نشات گرفته از نوع پرورش ما در خانواده و جامعه است . با مراجعه به مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده آنها را کشف کرده و بکار ببندیم تا در تصمیمهای خود دودل و مردد نباشیم .

مشاوره خانواده آنلاین

مرکز مشاوره خانواده آنلاین به همین منظور تشکیل شده است . مرکز مشاوره خانواده آنلاین به شما این فرصت را میدهد تا با خدمات مراکز مشاوره آشنا شوید . بدون صرف هزینه میتوانید مشاوره کنید . ضمن اینکه چون این خدمات بصورت آنلاین میباشد با اتصال به اینترنت میتوانید به راحتی مشاوره بگیرید . در گروه یا کانال مراکز مشاوره عضو شوید .  میتوانید  به وب سایت مرکزمراجعه کنید و از مشاوره خانواده آنلاین بهره مند شوید . مشاوره خانواده آنلاین برای ارتقا فرهنگ مشاوره اقدام به تشکیل مشاوره خانواده نموده است .

رایگان

مشاوره ازدواج

حال این بحث مطرح است که مشاوره زناشویی مقدم تر است یا مشاوره ازدواج ؟ مسلما کسی که هنوز تصمیم ازدواج یا زناشویی ندارد برای هیچیک از این دو مورد اقدام نخواهد کرد . کم پیش می آید کسی تصمیم نداشته باشد و برای تصمیم نداشته اش مشاوره کند .  اگر کسی تصمیم ازدواج دارد بهتر است اول به آمادگی خود برای ازدواج پی ببرد . یکی از زیرمجموعه های آمادگی برای ازدواج همان زناشویی است . اولویت بندی زناشویی برای ازدواج شاید در درجه اول نباشد اما یکی از عوامل مهم برای تشکیل زندگی است . کسی که از هر لحاظ برای ازدواج مهیا است بهتر است حتما برای زناشویی نیز آماده شود . زندگی بدون زناشویی خوب نمیتوانداز دوام و استحکام کافی برخوردار باشد . ازدواج امر مقدسی است که باید تمام نیازهای زوجین در چارچوب خانواده تامین شود .

شاید این سوال مطرح شود آیا ازدواجی وجود دارد که یکی از اهداف آن زناشویی نباشد ؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله امکان دارد . نمونه آن چند همسری است . یا کسانی که به دلیل مسائل مالی در واقع تن به برخی از انواع ازدواج ها میدهند . در چنین ازدواجهایی ناهمگون بودن فرهنگی ، تفاوت سنی بسیار زیاد ، زناشویی ناقص و یا بد ، کنار گذاشته شدن توسط خانواده ها به شدت به چشم میخورد . شاید یکی از مسائلی که باعث میشود این نوع ازدواجها انجام شود ارضا غرایز باشد . اما این مرتفع کردن غرایز در واقع یک همخوابی شیرین و سالم نمیتواند باشد . بخصوص در جامعه کنونی که بالا بودن سن بانوان نسبت به پسرها در حد مادر و فرزند است . چنین ازدواجی حتی اگر عقد دائم نیز باشد اما به لحاظ بقا و دوام موقت است .

مشاوره تلفنی

مزیتی که مشاوره تلفنی بر مشاوره حضوری دارد این است که ممکن است در مشاوره حضوری کسی نتواند صحبت کند . چند گروه هستند که ممکن است برای حضور در مشاوره با مشکل روبرو شوند . دسته اول کسانی هستند که به شدت و به همه کس بی اعتماد هستند . آنها حتی با نزدیکترین کسان خود نمیتوانند با صداقت حرف بزنند . دسته دیگر ممکن است رازهای مگو داشته باشند . دسته سوم کسانی هستند که نمیتوانند ارتباط خوبی برقرار کنند و در واقع توانایی باز گو کردن مسائل را ندارند . دسته چهارم خجالتی هستند . خجالتی ها هر حرفی را نمیتوانند بازگو کنند . ولی همه این گروهها وقتی رودر رو صحبت نکنند راحت تر هستند . این نقطه مشترک بین تمام این گروهها باعث میشود مشاوره تلفنی را ترجیح دهند .

چون مراکز مشاوره فقط با خصوصیات و رفتارهای فردی سرو کار دارند نه خود فرد . این مشاوره میتواند بدون ابراز هویت انجام شود . مشاوره آنلاین نیز از این قاعده مستثنی نیست . افراد میتوانند بدون فاش شدن هویتشان حتی پیش مشاور به مشورت بپردازند . مشاوره روانشناسی آنلاین کمک بزرگی به کسانیست که میخواهند در هر موردی مشاوره کنند . هنوز مشاوره و مراجعه به روانشناس و روانپزشک در بین برخی افراد عادی نشده است . آنها گمان میکنند اگر به روانشناس و یا روانپزشک مراجعه کنند ممکن است انگ روانی بودن به آنها بخورد . لازم است بدانیم همانطور که جسم ما در اثر ضربه دچار آسیب میشود روح نیز آسیب پذیر است . همانطور که برای درمان جسم به پزشک مراجعه کرده ودارو مصرف میکنیم روان ما نیز باید درمان شود . هیچ روح کاملا سالمی وجود ندارد تفاوت در میزان آسیب هاست .

برای مشاوره درباره سایر موارد مشاوره خانواده با ما تماس بگیرید

  • مراحل مشاوره پیش از ازدواج

  • برای مشاوره ازدواج کجا برم
  • مشاوره برای ازدواج موفق
  • مشاور خانواده مذهبی
  • مشاوره تلفنی مذهبی خانواده
  • ارتباط با مشاور خانواده
  • مشاوره ازدواج مجدد
  • روانشناس خانواده خوب
  • مشاوره خانواده تلفنی شبانه روزی
  • میخوام طلاق بگیرم مشاوره
  • مرکز مشاوره قبل ازدواج
  • مشاوره قبل ازدواج تلفنی
  • مشاوره قبل ازدواج با فرد معتاد

مرکز مشاوره خانواده

مشاوره کودک

مشاوره کودک نیز مانند چکاب بدن لازم و ضروریست . بیماریهای فراوانی وجود دارند که اگر به موقع تشخیص داده نشوند ممکن است جبران آن در بزرگسالی سخت و یا غیر ممکن باشد . مانند اختلال رفتاری اوتیسم یا اختلال آسپرگر. برخی بیماریهای روحی و روانی در کودکی بهتر درمان میشوند . مشاوره کودک حتی اگر به نظر خودتان فرزندتان سالم است ضروریست . در اختلال اوتیسم شما ممکن است از زود سینه خیز کردن فرزندتان شاد شوید . ممکن است از اینکه فرزندتان شلوغ و پر از هیجان است خوشحال باشید . ممکن است از شیرین کاریهایش لذت ببرید . اما در دو سالگی بر خلاف تصورتان خواهید دید که تکلمش متوقف میشود . به جای اینکه با اسباب بازی هایش بازی کند ظروف آشپزخانه و دکوریهای منزل را پرت میکند . با مراجعه به روانپزشک و یا روانشناس متوجه خواهید شد فرزند شما دارای اختلال است .

امیدواریم فرزندانی شاد و سالم داشته باشید  اما گروهی هستند که حتما باید برخی تذکرها را در مورد کودک بدانند . فرزندی که دارای هرگونه اختلال است پاک و بیگناه است . فرزندی که سندروم دان دارد مانند دیگر کودکان زیبا و شیرین است . کودکی که دارای معلولیت جسمی است حق زندگی در اجتماع را دارد . کودکانی که دارای معلولیت جسمی ، حرکتی و ذهنی هستند باید دیده شوند . پدر ومادرهایی هستند که آنها را از دیدمردم پنهان میکنند . معلولیت گناه نیست . اما محروم کردن این کودکان از اجتماع گناهی نا بخشودنی است . این کودکان فقط در میان مردم و در جمع مهارتهای زندگی را می آموزند . آنها در میان حمایت مردم عزت نفس و اعتماد به نفس بدست می آورند . آنها را با افتخار در جامعه بروز دهیم . به آنها کمک کنیم تواناییهایشان بتوانند بروز دهند .

سایر موارد مربوط به مشاوره تلفنی خانواده

  • مشاوره ازدواج

  • مشاوره ازدواج آنلاین
  • مشاوره پیش از ازدواج
  • مشاوره خانواده آنلاین
  • مرکز مشاوره ازدواج
  • بهترین مشاور خانواده
  • شماره مشاور خانواده
  • سوالات روانشناسی ازدواج
  • سوالات مشاوره طلاق
  • مشاوره جوانان
  • مشاوره بعد از ازدواج
  • سوالات مشاوره طلاق توافقی
  • سایت مشاوره خانواده
  • روانشناسی قبل ازدواج
  • مشاوره برای ازدواج
  • روانشناس و مشاور خانواده
  • سایت مشاوره ازدواج
  • مشاوره بعد از طلاق
  • مشاوره تلفنی زناشویی
  • مشاوره زناشویی تلفنی

مشاوره انلاین

از مشاوره آنلاین و مشاوره تلفنی خانواده غافل نباشیم . از این فرصت ها استفاده کنیم تا بدانیم با کودکان دلبندمان چگونه رفتار کنیم تا در جامعه آسیب کمتری ببینند . کودکان ما با هر ویژگی چراغ دل ما و امیدهای آینده کشورمان هستند .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : Women's Clinic & Family Counseling Center

  • زینب سادات فاطمی نسب
  • ۰
  • ۰

شوهرم با من حرف نمیزند!

کم حرفی مردان موردی است که در بسیاری از جلسات مشاوره خانواده زنان از آن گلایه میکنند. زبان بزرگترین و بی شک بهترین ابزار ارتباط سازی بشر است. طبیعی است که وقتی حرف زدن و ارتباط کلامی بین زن و شوهر نیز کم یا بی کیفیت شود خیلی زود تاثیر خود را در زندگی زناشویی نمایان خواهد کرد. ولی کم حرفی شوهر لزوما به معنی این نیست که مشکلی در رفتار مرد یا در کل رابطه زناشویی زوجین وجود دارد.

دلایل کم حرفی مردان

کم حرفی در بسیاری از مردان یک عادت معمول است. مثلا همسر شما ممکن است در ماشین، بعد از شام، در رختخواب یا حتی وقتیکه با او بحث میکنید، سکوت کند. البته کم حرفی در زنان هم وجود دارد اما به نظر میرسد که مردان در طی یک درگیری بیشتر مستعد کم حرفی هستند. در واقع عدم تمایل به برقراری ارتباط عمدتا یک رفتار مردانه است. اغلب خانم ها در پاسخ به این کم حرفی، سعی میکنند به هر نحوی یک مکالمه را شکل دهند. اما این می تواند صحبت کردن را برای مردان دشوارتر کند.


بیشتر بخوانید: چگونه دلخوری از همسر را بیان کنیم؟


کم صحبت کردن زن و شوهر، یکی از نتایج این امر است. بدین ترتیب که زن و شوهر یکدیگر را دوست دارند، اما به نظر می رسد کاملاً از هم کناره گرفته اند. به طور کلی دلایل کم حرفی مردان متعدد و متفاوت است. لذا در ادامه به بررسی برخی از این دلایل میپردازیم:

1. مردان آموزش لازم برای گفتگو را دریافت نمیکنند

بسیاری از مردان مهارت لازم برای بحث و گفتگو با همسر ندارند. علت این کم حرفی مرد این است که به طور کلی، زنان در این زمینه بهتر آموزش میبینند. در واقع در طول رشد، دختران بیشتر از پسران در مورد اتفاقات مختلف، تجربیات و روابط خود صحبت میکنند. پسرهایی که بیشتر صحبت میکنند و احساسات خود را به شکل کلامی بروز میدهند، با تمسخر روبرو میشوند. این تجربیات با آنها باقی میماند تا جایی که شکستن این قوانین ریشه ای جنسیتی بسیار سخت میشود. میتوان گفت که سکوت تلاشی برای رفع ترس و لو رفتن به دلیل عدم مردانگی کافی است.

دلایل کم حرفی مردان

2. احساس شکست میکنند

تعداد زیادی از مردان اعتراف کرده اند، که هنگام مشاجره با همسر یا دوست دخترهایشان احساس ناتوانی میکنند. در واقع وقتی فرد میداند که در گفتگو با همسرش راه به جایی نمیبرد، ترجیح میدهد سکوت کند. این یکی از دلایل عمده کم حرفی مردان است. اغلب مردان به نکات زیر اشاره میکنند: من نمیتوانم به سرعت او صحبت کنم، همسرم با استدلال حرف میزند اما من نه، به نظر می رسد همسرم همه چیزهایی را که من تا به حال گفته ام یا انجام داده ام را به یاد می آورد. ذهن من اینطور کار نمی کند. همسرم بحث های قدیمی را مطرح میکند که من فکر میکردم ما آنها را حل و فصل کرده ایم. من نمی دانم چگونه در مقابل آنها دفاع کنم.

این مردان فکر میکنند، که هرچه بگویند آنها را به دردسر میاندازد. صحبت کردن آنها را در برابر انتقاد آسیب پذیر میکند. بنابراین تنها کار معقولی که به ذهنشان میرسد را انجام میدهند: کم حرفی و سکوت. در حالی که سکوت نشانه نیاز انسان به پردازش است، اما راهی برای جلوگیری از احساس شکست است. همین ترس از شکست اغلب دلیلی بر کم حرفی شوهر است.


بیشتر بخوانید: بهترین دکتر مشاوره خانواده


3. عصبانیت همسر

گاهی اوقات عصبانیت زنان، دلیلی برای کم صحبت کردن زن و شوهر است. زیرا معمولا عصبانیت به دلیل بی احترامی، ناراحتی، انتقاد و... اتفاق میفتد. معمولاً زمان می برد تا مردان دلیل عصبانیت و ناراحتی همسر خود را بفهمند. لذا تا زمانی که آماده بحث در مورد آن نباشید، سکوت ممکن است ایمن ترین گزینه به نظر برسد.

4. فرار از بحث و جدل های تکراری

فکر نمیکنم بسیاری از خانم ها متوجه شوند که برای مردان چقدر مهم هستند (حداقل برای مردان خوب). زن ناراضی برای بسیاری از مردان تجربه دردناکی است. فرار از دعواها و بحث های تکراری، یکی از دلایل مهم کم حرفی مردان است. بسیاری از مردان آنقدر به خوشبختی شریک زندگی خود توجه میکنند که وقتی درگیری پیش میآید یا همسرشان ناراضی است، بر روحیه آنها تأثیر منفی می گذارد. به نظر می رسد سکوت، مردان را از احساس عدم تأیید و ناامیدی از خود (و از طرف همسر) محافظت میکند. آنها تحمل منفعلانه را راه حل بهتری میدانند تا صحبت کردن و برخورد فعالانه.

5. عدم ابراز احساسات منفی خود 

از نظر برخی از افراد گفتن ناراحتی، استرس، اضطراب، نارضایتی یا سایر احساسات منفی باعث آسیب پذیری آنها میشود. بسیاری از مردان با عصبانیت مشکل دارند. آنها از بی احترامی و صدمه زدن به شخصی که دوستش دارند ترس دارند. سکوت تلاشی برای محافظت از شریک زندگی در برابر آسیب بیشتر است. بله، منطقی نیست، اما احساسی است و میتواند علت کم حرفی همسر همین باشد.

6. خصوصیات فردی و شخصیتی

اگر چه علل مختلفی برای کم حرفی مرد وجود دارد، اما عوامل فردی از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. در واقع مردان نیز به اندازه زنان نسبت به گذشته و ویژگی های منحصر به فرد خود آسیب پذیر هستند. یعنی ممکن است کم حرفی یک ویژگی ذاتی در همسرتان باشد.

7. فاصله عاطفی

گاهی اوقات خانم ها اعتراض میکنند که با شوهرم حرفی برای گفتن ندارم. متاسفانه این نشانه خوبی نیست. زیرا صحبت نکردن یا کم حرفی یکی از نشانه های هشدار دهنده ای است که شوهر شما در حال آماده شدن برای ترک شما است. بدیهی است وقتی دو نفر نیازهای عاطفی یکدیگر رانادیده بگیرند، فاصله ها بیشتر میشود. در چنین شرایطی موضوع مشترکی بین زن و شوهر وجود ندارد که با هم صحبت کنند.

8. رسیدن به خواسته و هدف خاصی

بعضی اوقات کم حرفی به یک نوع سلاح تبدیل میشود. در واقع وقتی همسرتان بداند با کم حرفی و سکوت میتواند شما را قانع کند تا خواسته او را عملی کنید، از این سلاح استفاده میکند. شوهر کم حرف شما را از از عشق، علاقه، توجه، یا صحبت کردن محروم میکند که بسیار آزار دهنده است. هر چقدر از از دست دادن شوهر خود ترس داشته باشید، بیشتر احتمال دارد که تسلیم این نوع دستکاری های روانشناختی شوید. وقتی برای شکستن سکوت شوهر، به خواسته های او بها دهید، به این معنا است که شوهر شما برای صحبت کردن با شما پاداش می گیرد و بنابراین حتی بیشتر احتمال دارد که این کار را دوباره تکرار کند.

درست مثل تسلیم شدن در برابر کودکی که عصبانیت دارد تا به خواسته خود برسد، تسلیم شدن در برابر دستکاری های روانی فقط این مشکل را بدتر میکند.


بیشتر بخوانید: با لجبازی همسر خود چگونه رفتار کنیم؟ 


9. مجازات و تنبیه همسر

قصد و نیت یک مرد کم حرف از سکوت و کم حرفی ممکن است تنبیه همسرش باشد. زیرا همسرش کاری انجام داده که او دوست ندارد. اگر مردی فکر کند که کم حرفی او برای همسرش آزار دهنده است ممکن است از این روش برای مجازات استفاده کند. مردانی که از این سبک استفاده میکنند، غالبا دیگران را مسئول ایجاد مشکلاتشان میدانند. بدین ترتیب هرچه شوهرتان احساس کند هرگز اشتباه نمیکند، احساس قضاوت بیشتری در مورد دیگران و شما خواهد داشت و این کار را تکرار میکند.

10. نا امیدی از تغییر

شاید از مهم ترین دلایل برای مرد کم حرف این است که دیگر امید خود را از دست داده است. شاید شوهر شما بارها و بارها در مورد برخی از مشکلات با شما صحبت کند. اما در نهایت از پیدا کردن راه حل ناامید شود. وقتیکه چنین تفییری در رفتار یک مرد ایجاد میشود، به معنی بهتر شدن اوضاع نیست. بلکه به این دلیل است که دیگر امیدی ندارد.


بیشتر بخوانید: روانشناسی خانواده موفق چیست؟


سوالات متداول

کم حرفی شوهر به چه دلایلی ممکن است باشد؟

درونگرا بودن، مشکلات روحی و روانی، وجود مشکل در زندگی زناشویی

کم حرفی شوهر به دلیل مشکلات زناشویی را کوتاه توضیح دهید.

گاهی مشکلات و تشنج های به وجود آمده بین زن و مرد گاهی افراد دیگر میلی به سخن گفتن با همسر ندارند.

کدام مشکل روحی و روانی در کم حرفی افراد بسیار تاثیر گذار است؟

افسردگی معمولا با عدم تمایل فرد به ارتباط گرفتن کلامی و غیر کلامی منجر میشود.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

  • زینب سادات فاطمی نسب
  • ۰
  • ۰

چرا راضی کردن شوهر به گرفتن مشاوره اغلب تنش آفرین است؟

راضی کردن شوهر به گرفتن مشاوره مخصوصا در فرهنگ ما از جمله دغدغه های زنان در تنش های ایجاد شده در زندگی مشترک میباشد و به دلیل شرایط خاص فرهنگی حاکم بر جامعه ما هنوز به قدر کافی مراجعه به روانشناس برای گرفتن راهنمایی در مورد مسائل مختلف عادی تلقی نمیشود. هنوز هم مردان زیادی در جامعه ما وجود دارند که فکر میکنند کسانی به سمت مشاوره روانشناسی میروند که حتما مشکل روانی دارند. زمانی که زنان در زندگی خود به مشکلاتی بر میخورند که تصور میکنند حتما برای حل آن به کمک یک فرد متخصص نیاز دارند. قبل از هر چیز گاهی با چالش قانع کردن شوهر برای گرفتن مشاوره رو به رو هستند. در ادامه بیشتر به این نکته میپردازیم که چطور این اتفاق سریع تر و راحت تر می افتد؟


بیشتر بخوانید: روانشناسی خانواده موفق چیست؟


چگونه شوهر خود برای مشاوره خانواده قانع کنیم؟ 

راه های راضی کردن شوهر برای گرفتن مشاوره میتواند بسیار متفاوت و متنوع باشد. تعدادی از راه های قانع کردن شوهر برای گرفتن مشاوره به شرح زیر است:

  • حتما مراجعه به مشاوره خانواده را جزو نیازهایی مطرح کنید که برای هر دو شما لازم است نه فقط آقا.
  • مشاوره زندگی زناشویی نباید یک امر غیر عادی بنظر برسد. در این صورت شوهر میتواند راحت تر با این موضوع کنار بیاید.
  • زنان باید به خاطر داشته باشند که حتما در مشارکت خواستن شوهر نیز از روانشناس کمک بگیرند تا بهترین راه را انتخاب کنند.
  • حتی اگر مطمئن هستید که مشکل به وجود آمده حاصل اشتباهات شوهر شما است، هیچگاه همسر خود را با تحقیر و توهین مجبور به مراجعه به روانشناس نکنید.

قانع کردن شوهر برای گرفتن مشاوره مهم است

چگونگی متقاعد کردن همسر برای دریافت مشاوره بسیار بستگی به این دارد که مرد مورد نظر به لحاظ شخصیتی چه ویژگی‌هایی داشته باشد. اگر شوهر شخصیتی داشته باشد که پیشنهاد مستقیم شما روی او تاثیر کمی دارد. میتوانید از افرادی که روی او تاثیر گذار هستند کمک بگیرید. در گذشته وقتی زن و شوهر در زندگی به مشکل می خوردند و نمیتوانستند راه حلی برای آن پیدا کنند از بزرگتر ها مثلا پدر و مادر دختر یا پسر کمک می گرفتند. با این که سبک زندگی های مشترک امروزی کاملا تغییر کرده است ولی بزرگتر ها در فرهنگ ما هنوز هم تاثیرگذار هستند.

اما اگر همسر شما دوست ندارد که کسی از اختلافات و مشکلات زندگی خصوصی شما خبر نداشته باشد قطعا شما باید به خواسته او احترام بگذارید.نکته بعدی که میتواند در راضی کردن شوهر برای دریافت مشاوره مهم و کلیدی باشد این است که شما باید اطلاعات دقیق و تعریف روشنی از مشاوره و فواید آن به شوهر خود ارائه دهید. در برخی موارد به هر دلیلی مردان اطلاعات دقیق و درستی از کارها و خدمات روانشناس و مشاوره خانواده ندارند و در این صورت گاهی دچار برداشت و قضاوت های نادرست در این مورد میشوند.


بیشتر بخوانید: بهترین دکتر مشاوره خانواده کیست؟


آیا برای اینکه شوهرم به مشاوره بیاید، راهی هست؟

این سوال را خیلی از زنانی که احساس میکنند راه حل مشکلشان در دست مشاوران است در ذهن دارند و میپرسند. به این دسته از زنان پیشنهاد میشود که قبل از این که بخواهند به دنبال جواب این سوال باشند که چکار کنم که شوهرم به مشاوره بیاید، خودشان باید حداقل یک جلسه به نزد مشاور بروند و اطلاعات لازم را به روانشناس خود بدهند. کسانی که سابقه مراجعه به مشاور را داشته اند میدانند که یک یا دو جلسه اول مشاوره باید به آشنایی مراجع و مشاور بگذرد و مشاور به خوبی با زندگی فردی و زناشویی مراجعان خود آشنا شود تا بتواند بهترین پیشنهاد ها را برای آنها ارائه کند.

مراحل راضی کردن شوهر برای گرفتن مشاوره چگونه است؟

چرا آقایان کمتر به مشاوره می آیند و چگونه اونا رو بیاریم؟

(دیدگاه مشاوره خانواده)

سلام یکی از سوالات خانم ها اینه که چگونه همسرم را بیارم مشاوره درحالی که او لجبازی میکنه و اصلا نمیاد و میگه من خودم به همه مشاوره میدم.
ابتدا قبل از بیان علت این کار و راهکار مناسب برای رفع آن چند ویژگی مردان را بیان میکنم تا با شناخت بهتری بتوانیم به نتیجه برسیم.

نکته اول

((اولین ویژگی مهم‌ مردان کسب اقتدار و بزرگی هست که حتی خواست یک زن هم اینه که همسرش بزرگ باشه و طبیعیه که وقتی شما بهشون بگید بیا برو مشاوره مخالف کنه چون احساس بزرگیش به خطر می افته.))

نکته دوم

((اینکه مردان کلا راه حل محور هستند، تقریبا مشکلی در دنیا وجود نداره که یه مرد براش حداقل یک راه حل نداشته باشه حتی اگه اون مشکل رو از نزدیک ندیده باشه جالبه بدانید همین ویژگی رو هم خانم ها از مردشون میخوان یعنی اونا دوست دارند مردشون نگه من بلد نیستم و نمیدونم و طبیعیه وقتی بهش میگید برو مشاوره، داری به کسی که خودش رو آگاه به راه حل ها میدونه میگید برو راه حل را کسی دیگه دریافت کن.))

نکته سوم

از طرفی برخی خانم ها شیوه و زمان طرح کردن رفتن به مشاوره را به خوبی رعایت نمیکنند و در واقع از مشاور به عنوان ابزاری به عنوان قاضی تعیین کننده مقصر استفاده میکنند و طبیعیه که مرد حتی اگه خودشو مقصر هم بدونه بازم مشاوره نمیاد.

راهکارهایی برای حل مشکل آوردن مردان به مشاوره

به هرحال با توجه به اطلاع از ویژگی های فوق و خیلی ویژگی هایی مانند رعایت شرایط گفتگوی همدلانه راهکارهای زیر رو برای حل مشکل آوردن مردان به مشاوره ارائه میکنم.

✅در دعوت کردن از همسرتون برای رفتن به مشاوره، رفتار یالحن شما که موجب بشه مردتون احساس کنه اقتدارش کم شده را انجام ندید مثلا بهش نگید پاشو برو به یه مشاور خودتو نشون بده یا برو مشاوره.

✅هرگز او رو مقصر و متهم بوجود اومدن مشکل یا مساله نکنید یعنی نگید تو مشکل داری و باید بری حتما مشاوره.

✅هرگز به او نگید و القا نکنید که الان که مشاوره نمیاد داره لجبازی میکنه چون او به این حرف شما گارد میگیره و به شدت رفتار لجبازیش رو توجیه میکنه.

✅به جای تمرکز روی شخصیت همسرت تمرکزت رو با بیان و رفتاری مناسب در مورد اون مشکلی که بوجوداومده داشته باشیم مثلا نگید تو چرا مشاوره نمیایی بلکه بگید اگه نرم مشاوره حالم خوب نمیشه و نیاز به مشاوره دارم.

✅در گفتگو با همسرت از ضمیر مفرد استفاده نکن و او رو مخاطب قرار نده بلکه از ضمیر جمع(من +تو) استفاده کن مثلا در مثال بالا بهتره بگیم هردو مون به مشاوره نیاز داریم.


بیشتر بخوانید: 10 دلیل کم حرفی مردان 


 

همسر خود را محکوم و سرزنش نکنید

✅یه کاری کنید که انگار تصمیم مشاوره رفتن رو او داره میگیره مثلا بگید تو یه مشاور خوب که قبولش داشته باشی رو نمیشناسی که بریم پیشش.

✅همسرت رو متهم نکنید و بهش برچسب نزنید چون او رو لجوج تر خواهید کرد مثلا بهش نگید من که میدونم چرا نمیری مشاوره چون میترسی دستت رو بشه.

✅در مقابل جواب منفی او که مشاوره نمیاد سریع جواب ندید و رفتار او رو تفسیر نکنید و قضاوت نکنید مثلا اگر از مردت نمیاد مشاوره سریع ربطش نده که او دیگه تو رو نمیخواد و کسی دیگه رو میخواد.

✅نقش مشاور را یک درمانگر ترسیم کنید نه یک قاضی مثلا بهش نگید بریم پیش مشاوره تا اون بگه کی مقصره بلکه بگید به نظرت بریم پیش یه متخصص خانواده.

✅در موقعی که میخواهید با همسرتون درمورد مشاوره رفتن صحبت کنید هرگز لحن و صداتون رو بالا نبرید.

✅خویشتن دار باشید و پای خانواده ها رو وسط نکشید و تلفن رو برندارید به همه خبر بدید که چرا او نمیاد مشاوره.

✅اگر گفت نمیام مشاوره سریع قهر نکنید بلکه این پیشنهاد را یه وقت دیگه مطرح کنید و یادتون باشه کماکان به مردتون محبتتون رو نشون بدید و سرویس بدید.

✅در موقع گفتگو باشوهرتون در مورد آمدن به مشاوره، امتیازات منطقی این کارتون رو که برای او میتونه مهم باشه رو بهش بگو و از او نظر خواهی کن مثلا اگر این کارو رو انجام بدیم به نظرت چقدر به نفعمون هست؟؟

در انتها باید بگم درسته که مردان خیلی با هم متفاوت هستند ولی با کمی صبوری و تمرکز بر مهارتهای زندگی میشه میزان و شدت لجبازی رو در زندگی زناشویی کاست.


بیشتر بخوانید: نحوه رفتار با شوهر خسیس چگونه است؟

 

سوالات متداول

آیا بردن همسر به نزد مشاور با زور و تهدید صحیح  است ؟

 خیر مشاوره زمانی به کار می آید که مرد نیز با آمادگی کامل و رضایت قلبی در این راه با زن همراه شود.

آیا رفتن به مشاوره با دروغ کار درستی است؟

خیر این کار به هیچ وجه توصیه نمی شود.

زنان چرا گاهی برای رفتن به مشاوره به مردان دروغ میگویند؟

این دروغگویی میتواند به دلیل ترس از عدم همراهی شوهر، برنتافتن فرهنگ منطقه محل سکونت و ... باشد

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

  • زینب سادات فاطمی نسب
  • ۰
  • ۰

شنیدید که میگن همسر لجباز از گرگ بیابون بدتره؟ راست میگن! لجبازها به هیچ سازی نمی رقصند. به هیچ ساز اون ها هم نمی شه رقصید. زندگی با این افراد تنها به شرط عاشق بودن ممکن است. اما واقعا سوال اینجاست چطور می شه با یه آدمی که مثل یه بچه رفتار میکنه و روی حرف اشتباه خودش وایستاده و به هیچ عنوان حرف حساب تو کتش نمی ره زندگی کرد؟ اگر همسر لجبازی دارید و زندگیتون هنوز پا برجاست ما به عنوان مشاور و درمانگر بهتون تبریک می گوییم. اما آیا راهی هست که این فرد دست از لجبازیش برداره. در وهله اول به شما توصیه می کنیم که کاری نکنید. اول به مشاوره زناشویی مراجعه کنید. اون باید پای حرفای شما بنشیند تا همسرتون رو بهتر بشناسه. اما اگر درصد لجبازی همسرتون پایین تره می تونید با رفتارخودتون و صبرتون تا حدی مدیریتش کنید.

رفتار همسر لجباز چگونه است؟

رفتار همسر لجباز خیلی آزاردهنده ست. طوریکه گاهی واقعا کم میارید. حتی اگه طرفتون رو خیلی دوست داشته باشید دیگه بعضی جاها به آخر خط می رسید. اگر در یک کلام بخواهیم رفتار همسر لجباز رو توصیف کنیم می تونیم از کلمه بچه استفاده کنیم. فردی که لجیازه هنوز به بلوغ فکری نرسیده..شاید این آدم 60 سالش باشه. فرقی نمی کنه تو چه سنی باشه. این نوع رفتار اکتسابیه و ذاتی نیست و به نوع تربیت کودک برمیگرده. بالطبع نمی تونید از این شخص توقع عشق و علاقه داشته باشید. حتی اگه شما عزیزترین آدم تو زندگی این شخص باشید باز هم طوری رفتار می کنه که عاصی می شید. این فرد حتی با خودش هم لجبازی می کنه. ما به عنوان مشاور زندگی با یه آدم لجباز رو خطرناک می دونیم. حتما باید به مشاوره فردی مراجعه کنه و تحت درمان قرار بگیره.

همسر لجباز چه خصوصیاتی دارد؟

خصوصیات همسر لجباز معمولا در بیشتر لجبازها یکیست.

  • فریاد زدن
  • پرخاشگری و عصبی شدن
  • قهر کردن
  • نداشتن اعتماد به نفس
  • دلیل آوردن برای کار اشتباه
  • اصرار روی اشتباه
  • گریه و زاری کردن
  • حساس و زود رنج بودن
  • قیل و قال کردن
  • نداشتن ارتباطات اجتماعی با دیگران
  • آسیب رساندن به خودو به دیگران
  • جار و جنجال و مشاجره کردن

از مهم ترین خصوصیات همسر لجباز است.

علت دعوا با همسر لجباز چیست؟

می دانید علت دعوا با همسر لجباز چیست؟ اجازه دهید مراحل دعوا را برایتان شرح دهیم.  اول اینکه  هیچ یک از شما حرف زور در کتتان نمی رود. همسرتان لجباز است. کارش اشتباه است. روی کارش اشتباهش اصرار دارد. حرف هیچ کس را قبول ندارد. شما می دانید راه را اشتباه می رود. به او گوشزد می کنید که خودش را در چاه نیندازد. به خاطر خودش و به خاطر آینده تان. اما او گوش نمی دهد. شما اصرار می کنید. او لجبازی می کند. خوب آستانه صبر شما هم حدی دارد. این جا آغاز مرحله بحران است. خیلی ساده علت دعوا با همسر لجبازتان را شرح دادیم. در همه خانواده ها همین مراحل طی می شود.اما اجازه ندهید کار به جای باریک بکشد. سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید. اگر واقعا طاقت شما طاق شده، مشاوره خانواده می تواند به شما کمک بزرگی کند.

درگیری با همسر لجباز چه زمانی اتفاق می افتد؟

درگیری با همسر لجباز زمانی اتفاق می افتد که همسر فرد لجباز در مقابل لجبازی سکوت نکند. خوب ما حق را به او می دهیم اما این راهش نیست. زد و خورد و کتک کاری و فحش و ناسزا چیزی را حل نکرده و نمی کند. هزار بار هم که شما حرفتان را به کرسی بنشانید مثلا چه چیزی به شما می رسد. اما آیا درگیری با همسر لجباز مشکل را حل می کند؟ شما به هدفتان می رسید؟ جز تشنج و درگیری آیا پیامد دیگری برای شما دارد؟ به این موضوعات فکر کنید. باید منعطف باشید. برای زندگی تان هم که شده صبر کنید. اگر زندگی پایداری می خواهید دقیقا کار سخته را انجام دهید. قدرت صبر و عشق و محبت و انعطاف خود را بالا ببرید. امیدواریم که جواب بگیرید.

با لجبازی همسرم چگونه برخورد کنم؟

یکی از مشکلات شایع زندگی زناشویی خصوصا در اوایل زندگی وجود لجبازی در رفتار زوجین نسبت به هم هست که ادامه آن باعث چالش های زیادی در زندگی میشه.

البته نکته خیلی مهم در لجبازی اینه که فرد لجباز به نوعی آگاهانه داره کارش رو میکنه و حتی میدونه عمدا داره موجب رنجش طرف مقابلش میشه اما در مقابل یک دسته از رفتارهایی هست که طرف مقابل ما از اینکه داره انجام میده و ما رو میرنجونه خبر نداره و صرفا به دلیل نداشتن شناخت از تفاوت های زن و مرد و تاثیر اطلاعات غلطی که از محیط پیرامونش گرفته این رفتارها رو انجام میده و فکر میکنه طرف مقابلش کیف هم میکنه. پس حواسمون باشه این رفتارها هم درسته که خیلی شبیه لجبازی هست ولی در واقع جزء رفتارهای لجبازی محسوب نمیشه.

دانستن این نکته مهم باعث میشه ما تفکیکی بین رفتارهای لجبازی و غیرلجبازی انجام بدیم و در نتیجه قضاوت و عکس العمل صحیحی رو نسبت به هم داشته باشیم.

لجبازی چیست؟

لجبازی در واقع انجام رفتاری هست که بیشتر در آقایان برای کسب اقتدار از دست رفته و درخانم ها برای کسب توجه از دست رفته نسبت به طرف مقابلشون انجام می دهند و شخص دقیقا میدونه که حق باهاش نیست ولی دائم به طرف مقابلش میخواد اثبات کنه که حق باهاش هست.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره قبل از ازدواجبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد. جهت کسب آموزش های بیشتر این مقاله لاتین را مطالعه کنید.

لجبازی همسرم 

  • زینب سادات فاطمی نسب
  • ۰
  • ۰

در آغوش گرفتن راهی عالی برای نشان دادن محبت شماست. محبت انواع و سطوح مختلفی دارد و نحوه در آغوش کشیدن کودکی که گریه می کند با روشی که پس از برنده شدن در یک مسابقه بهترین دوست خود را در آغوش می گیرید، متفاوت است. بغل کردن های عاشقانه شریک زندگی خود نیز متفاوت است و لمس های خاصی را می طلبد. طبق روانشناسی بغل کردن کردن، هر نوع در آغوش کشیدن، احساسات و عواطف مختلفی را به طرف مقابل القا میکند. از این رو است که چگونگی بغل کردن همسر اهمیت پیدا میکند. در واقع برای آغوش های عاشقانه نیز روشهای مختلفی وجود دارد که در اینجا به شما نکاتی را در مورد چگونگی در آغوش گرفتن عاشقانه تر ارائه میدهیم.


بیشتر بخوانید: چگونه خانواده موفقی داشته باشیم؟


بغل کردن از روبرو

الف) اولین نوع بغل های عاشقانه، بغل کردن از روبرو است. در این نوع در آغوش گرفتن همسر سعی کنید به موارد زیر توجه کنید:

1. بازوها را طوری قرار دهید که بدنتان به هم نزدیک شود

در یک آغوش عاشقانه شانه، شکم و سینه ی طرف مقابل لمس میشود. این یک موقعیت فوق العاده گرم و صمیمی است که به نزدیکی زوجین تاکید دارد. در این حالت، به طور کلی فرد بلند قد دستهای خود را به دور کمر فرد کوتاه تر حلقه میکند، در حالیکه فرد کوتاهتر دستانش را دور گردن یا شانه های فرد بلندتر قرار میدهد. برعکس آن هم ممکن است اتفاق بیفتد به خصوص اگر اختلاف قد طرفین بیشتر باشد. یعنی فرد کوتاهتر دستان خود را به دور کمر شریکش میاندازد و فرد بزرگتر شانه و گردن وی را لمس میکند.

بغل کردن از روبرو

2. با سر خود با شانه هایش تماس بگیرید

اصولا تکیه دادن سر به شانه یا بدن کسی نشانه صمیمیت و محبت است. پس برای بغل کردن های عاشقانه سر خود را به پهلو حرکت دهید تا با لمس شانه و بدن همسرتان احساس بهتری داشته باشید. توجه کنید که خیلی سرتان را به پهلو حرکت ندهید تنها کافیست گونه ی یکدیگر را لمس کنید. همچنین میتوانید برای یک آغوش عاشقانه تر سر یا صورت خود را در قسمت گردن شخص مقابل قرار دهید. اگر اختلاف قدتان زیاد است سینه همسرتان را با سر لمس کنید.

3. همسرتان را محکم در آغوش بگیرید ونگه دارید

در بغل های عاشقانه سعی کنید برای چند ثانیه همسرتان را محکمتر در آغوش بگیرید. در چنین مواقعی نفس عمیق بکشید و نفس خود را بیرون دهید و از این احساس زیبا لذت ببرید. توجه کنید که این فشار در زمان بغل کردن باید آنقدر محکم باشد که احساس شود. اما آنقدر هم محکم نباشد که از نفس کشیدن طبیعی او جلوگیری کند. زیرا با این کار تاثیر کمتری روی همسرتان میگذارید.

4. دستان خود را حلقه کنید

یکی از حرکت های مفید برای در آغوش گرفتن همسر این است که از دستانتان استفاده کنید. مثلا دستانتان را روی کمر یا شانه ی طرف مقابل قرار دهید. آنگاه رو در رو به چشمان همسرتان خیره شوید و احساس آرامش را تجربه کنید. زمانیکه دستانتان نزدیک سر او است به آرامی موهایش را نوازش کنید و آنها را کنار بزنید. بدانید که نوازش کردن، عاشقانه ترین کاری است که در این حین میتوانید انجام دهید.

 

5. آهسته دور شوید

در پایان برای یک آغوش گرم و موفقیت آمیز همانطور که دور می شوید، دستان خود را در دو طرف بازو یا پهلوی همسرتان نگه دارید تا بعد از در آغوش گرفتن، باز هم همدیگر را لمس کنید. در واقع این زمان خوبی برای نگاه کردن به چشمان یکدیگر ، لبخند زدن و ابراز احساسات است.


بیشتر بخوانید: با همسر لجباز چه کنیم؟


در آغوش کشیدن از پشت

ب) در آغوش کشیدن از جلو به سمت پشت سر یکی دیگر از راه های بغل کردن همسر است.

یکی از موثرترین راه های بغل کردن همسر این است که او را از پشت سر در آغوش بگیرید. این نوع بغل کردن هم به روش های مختلفی قابل اجرا است که در ادامه برخی از آنها را بررسی میکنیم:

1. همسرتان را با یک آغوش از پشت سر غافلگیر کنید

وقتی همسرتان در حال انجام کاری است از پشت سر او را در آغوش بگیرید. برای این کار کافی است، دستان خود را دور کمرش حلقه کنید و سرتان را به او نزدیک کنید. مطمئنا این کار یک تعجب شیرین را برایش به دنبال دارد.

2. پشت سر شخصی که قرار است او را بغل کنید بایستید

تنه خود را به پشت طرف مقابل فشار دهید و دستانتان را به دور او بپیچید. در این روش اختلاف قد چندان اهمیت ندارد. به طور کلی فرد قد بلند که همسرش را در آغوش از پشت سر در آغوش گرفته باید بازوهای خود را شل کند و بعد کمر فرد قد کوتاه را محکم تر بگیرد. حال آنکه فرد کوتاهتر دستان خود را آزاد میکند.

3. بازوهای همسرتان را لمس کنید

یک روش برای این نوع در آغوش گرفتن همسر این است که بازوی خود را در مقابل بازوی همسرتان قرار دهید و یا حتی سینه و شانه های او را در آغوش بگیرید. البته این نوع در آغوش گرفتن به اندازه بازوهای طرف مقابلتان بستگی دارد.

5. دستانتان را روی سینه او قرار دهید

وقتی همسرتان را از پشت سر بغل میکنید، سعی کنید به جای گرفتن کمرش، دستانتان را روی شانه، بازو یا سینه ی او قرار دهید. البته همه اینها به اندازه بازوها و هیکل طرف مقابل بستگی دارد.

6. با سرتان طرف مقابل را لمس کنید

مانند آنچه که قبلا گفتیم تکیه دادن سر به کسی نشانه  محکمی از صمیمیت و علاقه است. اگر شما از همسرتان قد بلند تر هستید میتوانید صورت یا گردن او را لمس کنید. اما چنانچه قد کوتاهتری دارید کافیست سرتان را به پهلوها و پشت همسرتان تکیه دهید. بدین ترتیب لذت و آرامشی وصف ناشدنی برای هر دو نفر به وجود خواهد آمد.

7. محکم فشار دهید و نگه دارید

یک آغوش عاشقانه باید به اندازه کافی محکم و با دوام باشد. لذا وقتی همسرتان را از پشت سر بغل کردید، یک فشار قابل لمس ایجاد کنید و برای چند ثانیه نگه دارید. بعد از چند لحظه آغوش خود را شل تر کنید و از آن لذت ببرید.

8. با دستان خود او را نوازش کنید

برای شخصی که در آغوش گرفته اید، نوازش یک احساس دوست داشتنی است. شما میتوانید موها و صورت همسرتان را به آرامی لمس کنید، تا احساس خوبی در او ایجاد کنید. همچنین اگر همسرتان شما را از پشت سر بغل کرده، میتوانید صورت خود را برگردانید و او را نوازش کنید. حتی میتوانید گونه و بینی و صورت خود را به صورت او بچشبانید. بدین ترتیب یک آغوش عاشقانه تر را تجربه میکنید.

9. همسرتان را در آغوش گرفته و بچرخانید

در نهایت برای یک آغوش موفق آمیز و با احساس در حالیکه از هم آغوشی با همسرتان لذت میبرید، او را از روبرو در آغوش بگیرید. به این ترتیب احساسات شما به طور کامل منتقل میشود.


بیشتر بخوانید: دکتر مشاور خانواده خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟


مزیت های بغل کردن عاشقانه

اگر چه بغل کردن کار ساده ای است اما فراموش نکنید همین کار به ظاهر ساده، تاثیرات شگرفی روی روحیه و اعتماد به نفس همسرتان دارد. یک آغوش صمیمانه و عاشقانه میتواند تنهایی، انزوا و عصبانیت همسرتان را کاهش دهد.

طبق نتایج آزمایشات مختلف، چند لحظه در آغوش همسر بودن منجر به بالا رفتن سطح سروتونین و القای احساس شادی در زوجین میشود.

در آغوش گرفتن همسر میتواند فشار خون و استرس را کاهش دهد. بدیهی است هر چقدر استرس و اضطراب زوجین در یک رابطه کمتر باشد، ازدواج محکمتر خواهد بود.

حتما این جمله را شنیدید که خوردن روزانه یک سیب میتواند شما را از بیماری دور کند، به عقیده روانشناسان همین جمله درباره آغوش همسر نیز صدق میکند. به این شکل که وقتی همسرتان را محکم در آغوش میگیرید یک فشار ملایم روی جناغ او وارد میشود که باعث تحریک غده تیموس و افزایش تولید سلولهای خونی و ایمنی بدن میشود.

تماس بدنی غیرکلامی یا همان بغل کردن، به همسرتان کمک میکند خواب بهتری داشته باشد و او را از استرس دور میکند.

بغل کردن همسر میتواند صمیمت بین شما را دو چندان کند زیرا با این کار رابطه جنسی پر جنب و جوش تری را تجربه میکنید.

شما باید هر روز همسرتان را در آغوش بگیرید تا عشق خود را به او نشان دهید. زیرا بغل کردن یکی از ساده ترین راه های ابراز احساسات است. هر زمان و هرجایی که همسرتان را بغل کنید به او یادآوری میشود که چقدر او را دوست دارید. پس هرگز در زندگی مشترکتان از این مهم غافل نشوید.

سوالات متداول

من در آغوش همسرم آروم نمی شم. بیشتر، کارای زشتش میاد جلوی چشمم. به نظر شما این طبیعیه ؟

به نظر ما که نمی تونه طبیعی باشه. خوب شما همسرتون رو دوست ندارید و نمی تونید باهاش لذت ببرید. یه سری به مشاوره خانواده بزنید تا علت این مشکل رو ریشه یابی کنه.

همسرم علاقه ای به بغل کردن من نداره.. بیشتر محبتش تو دلشه و واقعا دوسم داره. آیا در آینده مشکلی برام پیش میاد؟

خیر. اگر به این اخلاقش راضی باشید قطعا مشکلی نیست. مهم دوست داشتنه.

اگه همسرمون علاقه ای به در آغوش گرفتن ما نداشته باشه باید چه کنیم؟

شما می تونید خودتون شروع کننده باشید. اما در شرایطی که همسرتون به لحاظ روحی و روانی آماده باشه.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

  • زینب سادات فاطمی نسب